Jag har en mercedes benz c200 där det finns en extra lås spärr för att starta bilen, det låset krånglar på det vis att blinkerna släcks inte ...förr Har det räckt att man trycker av och på låsningen men nu låser sig blinkerna och det enda sättet att få dom släckta igen är att dra ut batteriet så strömmen dras ur...det sägs att det är ett reglas som är fel på...någon som har haft detta märkliga fel? ( som ni märker är jag absolut ingen kunskap om bilar mer än att köra dom.... )
Jag har en mercedes benz c200 där det finns en extra lås spärr för att starta bilen, det låset krånglar på det vis att blinkerna släcks inte ...förr Har det räckt att man trycker av och på låsningen men nu låser sig blinkerna och det enda sättet att få dom släckta igen är att dra ut batteriet så strömmen dras ur...det sägs att det är ett reglas som är fel på...någon som har haft detta märkliga fel? ( som ni märker är jag absolut ingen kunskap om bilar mer än att köra dom.... )
Kan någon hjälpa mig?
Med vänlig hälsning, Susanna
Lås spärr?
Är det en extra startspärr som du kopplar bort med ett litet chip eller vad menar du? Årsmodell på bilen? Ett reglas som är fel? Vad är ett reglas? Reglage? Vilket?
Ja först låser man upp dörren med larmknappen och om de tar lite tid så går en ny låsspärr så man måste spärra upp den fast bilen är upplåst. Årsmodell -94
Ja först låser man upp dörren med larmknappen och om de tar lite tid så går en ny låsspärr så man måste spärra upp den fast bilen är upplåst. Årsmodell -94
Spärra upp den? Hur gör du detta? En annan knapp? Förklara så vi förstår tack.
Samma knapp som jag låser upp bilen med, alltså på nyckelknippan...är det bara min bil som har sån konstig lås grej? Jag vet faktiskt inte hur jag ska förklara bättre..sorry...ja min förlust såklart
Samma knapp som jag låser upp bilen med, alltså på nyckelknippan...är det bara min bil som har sån konstig lås grej? Jag vet faktiskt inte hur jag ska förklara bättre..sorry...ja min förlust såklart
Det kan vara så att du får låsa och låsa upp den igen med knappen. Hjälper inte det så byt batteri i "nyckeln". Hjälper inte det så är det verkstad (om du inte har någon kunnig att hjälpa dig)
Tyvärr bör du nog överväga att byta bil. Laga kan kosta mer än 5000:- och alltså mer än bilen är värd om den inte är i extremt fint skick.
Tror du att jag kan koppla bort larmet? Ev klippa kablar? Tack för dina svar
Troligen. Men du måste ju veta var du ska klippa... Har du tur sitter larmenheten under ratten ovanför panelen. Då kan du se vad den heter och skriva detta här. Står det något märke på fjärren?