..

ark_killenn
1 maj 2014 · 76 Inlägg

...

Senast redigerat av ark_killenn (19 augusti 2014)

Lindmark_89
1 maj 2014 · 243 Inlägg

Rörtång?

Friskt satsat, hälften vunnet;)
marcus80 Sir
1 maj 2014 · 935 Inlägg

Det blir ju en ny plugg efter du fått ur den gamla. Man sätter inte tillbaka en dålig.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
xXSammy
1 maj 2014 · 6 580 Inlägg

Kör motorn genomvarm

Spraya 5-56 /WD-40. Ta en 13mm 6-kants hylsa (Tycket det ser ut som pluggen till en Ford? Ta rätt storlek annars..) och slå på hylsan med en hammare eller slägga.

Använd långt dragskaft och lossa.

De/Dem
sweeken
1 maj 2014 · 338 Inlägg

ark_killenn skrev:

Lindmark_89 skrev:
Rörtång?

Sådan har jag också...men vill ju att ny olja ska stanna kvar i tråget också...mest därför jag frågar roll

??? Du tar ju bort pluggen med exempelvis rörtång, sen skruvar du dit en ny (går kanske med gamla) och kanske ny packning. Så kommer inte nya oljan ut...

volvochefen
1 maj 2014 · 514 Inlägg

Går inte det så svetsar du dit en mutter ovanpå så får du grepp om den

Volvo 945 "tdi" (1992)
xXSammy
1 maj 2014 · 6 580 Inlägg

Finns bara ett sätt att ta reda på. wink

De/Dem
Evildan
1 maj 2014 ·

ark_killenn skrev:
Ingen som tror att hålets gänga är skräp också? yikes

Nej.
Gängorna är säkert i bra skick.

Ta den största rörtång du har som kan greppa rejält runt pluggens tätningsyta, sedan drar du försiktigt bort den.
När den börjat att rotera så känner du om gängen är defekt för då går pluggen tungt att dra.

Efter några varv kommer det att börja sippra fram olja så använd gärna några "löjliga" gummihandskar eller dyl för att slippa få svarta nagelband i några dagar framöver. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang