3894
Sök

Volvo 740 GLE -87 startar inte.

12 Inlägg
2 maj 2014
Trådstartare
Hallå, uppstått ett problem med 740n.
Var ett tag sen då jag skulle ut och starta bilen men var då stendöd. Fungerade utan problem dagen innan och all tid innan detta. Sen vänta jag knappt 5 minuter och provade igen och då gick den igång. Någon dag senare dök samma problem upp och startade då inte alls, det gick dock att bogsera igång bilen. Och funkade då tills igår och vägrar starta igen. Går ju bogsera igång men man vill ju helst lösa problemet. Så man slipper stå mitt ute i ingenstans nästa gång den vägrar. Lampor och stereo går ju igång när man vrider på nyckeln men inte ett ljud från startmotor eller något. Tacksam för svar. Mvh

21 761 Inlägg
2 maj 2014
När den är "död" så kan du mäta att det kommer spänning till startmotorns solenoid då du vrider nyckeln i startläge, mät på den tunna kabeln som kommer från tändlåset, det kan vara problem med tändlåsets bottenplatta ("tändrosen") så att startmotorns solenoid inte får sin styrspänning. Ett inte helt ovanligt problem när tändlåsen är gamla. smile

12 Inlägg
2 maj 2014
Trådstartare
Var ute precis o knacka på startmotorn och provade starta och då gick den igång men dog när jag stängde av o provade igen. Så startmotorn får bytas smile

Sök