3876
Sök

Audi a4 2.4 177hk, -03 Hackande i motor.

2 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
Tjena! Stefan heter jag och jag har lite problem med bilen min.
Problemet som jag har är något jag försökt lösa under en tid men sedan inte haft någon tur och låtit det ligga, nu har jag fått nog och vill lösa detta!

Bilen är som sagt en audi a4 B6 2.4l med 177hk som är motoroptimerad till ca 200hk inräknat med sportluftfilter(kon-filter)

När jag sätter igång bilen(kallstart) så fungerar bilen perfekt, inga fel som helst på den, efter ett tag när bilen värms upp(ca 90grader) så börjar den rycka vid gaspådrag, det konstiga är att den rycker bara vid runt 3000-4000 varv, jag har mätt lambdasonderna på bilen och det är inga fel på dom, har även bytt luftmassemätare men ingen tur där heller. Nu har jag tänkt felsöka på nytt då jag börjar tröttna och kanske vill sälja bilen utan fel på den.

Jag märkte en underlig grej. Varje gång det hackar så knastrar det väldigt lite i högtalarna på bilen.
2 cylindrar feltänder och smäller till ibland under hackandet, händer dock sällan.

Jag lämnade in bilen för felkoder och fick en felkod som sa
System för magert.

Jag tror personligen att det har något att göra med bränsletillförseln eftersom bilen går helt utan problem när den är kall när chokern gör sitt.

Skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med detta problem smile

1 122 Inlägg
5 maj 2014
Kan ju prova byta tempgivarn. Kan ju förklara vfr den går bra kall

gasa nu foer faen!

2 Inlägg
5 maj 2014
Trådstartare
Vart sitter en sådan och vart får man tag på en givare?? Kan det vara en sån här du pratar om? http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar … ing/givare
Senast redigerat av Puwnd (5 maj 2014)

1 122 Inlägg
5 maj 2014
Brukar vara 4 polig. Men bara åk in å säg att du ska ha en för motorstyrning så fixar dom.
Senast redigerat av ValP2k (5 maj 2014)

gasa nu foer faen!

Sök