8829
Sök

Powerflex, polyuretan,Delrin med många fler? Vad är bäst?

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
Tja.

Lite Djungel för mig på detta ämna

Vanliga gummi bussningar är de lika med polyuretan? Eller är Poly lite bättre/hårdare?

Powerflex antar jag är nästa steg och delrin är bara ett samlingsnamn?
Finns det något värre än powerflex eller något mellanting?

Siktar på rätt så hårda bussningar i länkarmar och under motorfäste/momentstag och något mjukare i övre motorbussning.

Vill bara att man köper rätt grejor och inte vänder på steken.

Finns den högra motorfästet i bättre/värre/hårdare utförande än det som sitter original?

//Martin

8 308 Inlägg
11 maj 2014
Extrazz skrev:
Vanliga gummi bussningar är de lika med polyuretan? Eller är Poly lite bättre/hårdare?

Polyuretan finns i en lång rad olika hårdheter. I regel görs man poly-bussningar hårdare än gummibussningarna dem ska ersätta.

Extrazz skrev:
Powerflex antar jag är nästa steg och delrin är bara ett samlingsnamn?

Powerflex är ett företagsnamn och delrin är en sorts hård plast.

Extrazz skrev:
Finns den högra motorfästet i bättre/värre/hårdare utförande än det som sitter original?

Fanns åtminstone förr solida motorfästen att köpa vilket gjorde att motorn vart stumt monterad.

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 maj 2014
Powerflex har två serier, lilablå och svarta där de svarta är hårdare och rekommenderas för racing etc.
Man kan gjuta egna bussningar i polyurethan men jag är lite osäker på hur bra det kan bli. Kit finns på ebay med smet och härdare men det är inte speciellt billigt. Man kan även svarva bussningar i delrin som man även det köper på tex ebay men då blir det stenhårt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök