5134
Sök

Lufta bromsar på Camaro -76:a ??

6 633 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
Hej!
Har bytt bromsvätska på min Camaro LT -76:a men undrar lite över det som står i Haynesboken.
Det står något om att "delen" (glömt namnet) som sitter under bromsvätskebehållaren (med alla bromsrören anslutna) har en "pin" i ena änden som måste tryckas in när man luftar bromsarna.
På min bil sitter naturligtvis denna "pin" fast!

Finns denna del att köpa?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
11 maj 2014
Huvudbromscylinder?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

6 633 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
Hej!
Nej!
Den del jag tänker på sitter ca 25cm under huvudbromscylindern! Samtliga anslutningar från huvudbromscylindern går in i den "delen"...

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
11 maj 2014
jaka54 skrev:
Hej!
Nej!
Den del jag tänker på sitter ca 25cm under huvudbromscylindern! Samtliga anslutningar från huvudbromscylindern går in i den "delen"...

Jaha då vet jag vad du menar. Vet ej vad den heter. Förgreningsreduceringsmojäng kanske hehe. Är det en knapp på den? Borde väl finnas att köpa nytt. Hansen racing?

6 633 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
Hej!
Just precis den!
Hansen racing verkar tyvärr inte ha, åtminstone finns den inte i deras katalog.
Enligt Haynesboken så sitter det en "pin" , liten pinne/stav i metall , som sticker ut , in mot motorrummet och den ska man trycka på för att kunna lufta bromsarna.
Senast redigerat av jaka54 (12 maj 2014)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 maj 2014
jaka54 skrev:
Hej!
Just precis den!
Hansen racing verkar tyvärr inte ha inga, åtminstone finns den inte i deras katalog.
Enligt Haynesboken så sitter det en "pin" , liten pinne/stav i metall , som sticker ut , in mot motorrummet och den ska man trycka på för att kunna lufta bromsarna.

Hmm. Du får väl ringa och höra med dom

4 585 Inlägg
12 maj 2014
typ samma "grej" som satt på volvo 140 serien,har nått med tvåkretssystemet att göra,har för mig att man ska trycka tillbaka "pinnen" när man luftat,,men är ju hundra år sen jag höll på med 140 bilarna,,,,

Sök