Ultimata japps bilen

uncleacke
12 maj 2014 ·

Ultimata jappsbilen?
Tja, har länge gått och velat mellan olika japanska bilar och vet inte vad jag ska välja, letar för och nackdelar men det slutar alltid i att jag blir skeptisk och osäker, alltifrån att en supra håller för mkt effekt men istället börjar bli några år till att en nyare Subaru har klena stakar i 2,5 block osv, vill gärna ha nåt som står pall för åtminstone 350hk utan stora problem, självklart måste man ju skruva med alla bilar men det finns alltid nån som är bättre. så min fråga är: vilken är den ultimata japanska bilen, sett till kvalitet, effekt och kostnad, årsmodell och körglädje, från 150k kr och nedåt, ser gärna att den som svarar talar av egen erfarenhet och som har haft lite olika bilar, är trött på att skruva med gamla T5:or och sån skit, tacksam för alla svar dock mvh

permobil-91
12 maj 2014 · 241 Inlägg

Har du tänkt något på Honda? Det är ju bra hållbara bilar, någon slags civic med vtec. Krävs en del för att få ur 350hk ur en civic men det går ju smile

uncleacke
12 maj 2014 ·

Ja jag har kollat lite på integrorna type r, men som du sa det krävs lite för att få ut mkt effekt, annars är dom väl relativt lätta och rätt lätta och har bra vikt fördelning? Så orginal effekten räcker väl en bit smile

permobil-91
12 maj 2014 · 241 Inlägg

Dem är ju lite roligare motormässigt. Jo dem är lätta och lätta smile
Den enda nackdelen jag hittat hos hondorna är rosten, ganska tunn plåt
Original är dem roliga men krävs inte så mkt att få dem "lite" roligare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang