Billig Dip/gummifärg

JoeyJ
29 april 2014 · 502 Inlägg

KHRacing skrev:

JoeyJ skrev:
Någon som använt färg från mattsvart.se? av mina 5 burkar va det bara 2 som funkade, de andra 3 funkade en liten stund sen kom det inte ut mer, sen funkade de en liten stund, sen stopp igen

tänkte att jag kanske inte hade skakat ordentligt så skakade nästa burk riktigt ordentligt, men blev samma sak ändå

är det bara jag som haft otur? har använt massor av sprayburkar genom åren och har aldrig varit med om det förut, inte haft några såna problem med "riktig" plasti dip

finns inget som heter "riktig dip".. troligen har du fått måndagsex:  är väl inte så svårt att ringa dem o beräötta läget ?

menade den som heter "plasti dip", alltså märket Performix som verkar vara den vanligaste
nej det är inte direkt svårt, tänkte bara höra om det är fler som upplevt samma problem så man ska undvika att beställa därifrån

bytte munstycken men det hjälpte inte på mina burkar

marbling
29 april 2014 · 781 Inlägg

Beställt ett gäng burkar från Mattsvart.Anv 2st hittils utan problem.Däremot inte samma Röd som Performix,som jag anv innan.Så jag best:Performix Röd som jag anv innan och sprayade över.Såg bra ut ända tills det började torka..

Då började det krackelera här o där.Så nu ska jag försöka retuschera det,annars blir det till att riva av allt o köpa ännu mer burkar Performix o lackA om:rolleyes:

Mkt jobb o mkt pengar åt fanders...

Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
granadadr
30 april 2014 · 7 289 Inlägg

marbling skrev:
Beställt ett gäng burkar från Mattsvart.Anv 2st hittils utan problem.Däremot inte samma Röd som Performix,som jag anv innan.Så jag best:Performix Röd som jag anv innan och sprayade över.Såg bra ut ända tills det började torka..

Då började det krackelera här o där.Så nu ska jag försöka retuschera det,annars blir det till att riva av allt o köpa ännu mer burkar Performix o lackA om:rolleyes:

Mkt jobb o mkt pengar åt fanders...

man ska nog använda exakt samma produkt/märke om man ska bättra eller måla över tror jag,, just för att förhindra det du skrev

SimonT Egen
30 april 2014 · 277 Inlägg

Lånar lite samtidigt som jag tipsar.
Nån som provat biltemas "plasti dip"
'Gummifärg. 175kr burken

KHRacing
30 april 2014 ·

marbling skrev:
Beställt ett gäng burkar från Mattsvart.Anv 2st hittils utan problem.Däremot inte samma Röd som Performix,som jag anv innan.Så jag best:Performix Röd som jag anv innan och sprayade över.Såg bra ut ända tills det började torka..

Då började det krackelera här o där.Så nu ska jag försöka retuschera det,annars blir det till att riva av allt o köpa ännu mer burkar Performix o lackA om:rolleyes:

Mkt jobb o mkt pengar åt fanders...

Aldrig Aldrig blanda 2 olika fabrikat av färger tyvärr.

fråga vilken lackerare som helst.

marbling
30 april 2014 · 781 Inlägg

Rev väck det och best nya burkar idag:PTja,alltid lär man sig ngt...Men den billiga dippen från Mattsvart verkade helt ok.

Mina förra fälgar hade Performix Dip på sig i 2,5 sommar.Höll väldigt bra:)

Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
O-W
30 april 2014 · 9 Inlägg

Har testat från både mattsvart o biltema, Biltemas täcker inte lika bra som mattsvarts , alltså, den kräver fler lager men annars var den schysst, ändå negativa jag tyckte va var att capsen på samtliga burkar från mattsvart var helt kassa , var tvungen o rengöra samma cap 3 ggr... Capsen på Biltemas burkar var däremot bättre tycker jag!

marbling
30 april 2014 · 781 Inlägg

Anv 1 burk Camobrun från Performix,o den ville inte annat än spotta från det munstycket...

KHRacing
30 april 2014 ·

Munstycken är inget annat är ett plastlock med ett vinklat hål genom.. det är ej detta som gör att det spottar.. det är ventilen i själva burken som gör detta

marbling
10 maj 2014 · 781 Inlägg

Lackade mina fälgar med Röd Performix för 3 år sen.Lackat mina nya fälgar Med Röd Performix nu,men det är inte samma Rödroll..

Den tidigare är mörkare o matchar min vinyldekor på bilen...Dippen köpt från samma ställe.Asså..


http://i77.photobucket.com/albums/j61/marbling/marbling027/WP_20140424_16_37_23_Pro.jpg

konsp
15 maj 2014 · 120 Inlägg

Vid lackering av plastdetaljer vad gäller för underlagsarbete?
Bara skrapa all lös färg o se till att det är ordentligt rent?
Ska lacka mina solkiga stötfångare på jettan...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang