holma82 skrev:
EddE93 skrev:
På den verkstad som jag jobbade på (märkesverkstad) fick kunden skriva på att han/hon var väl medveten om att bilen var en trafikfara och att vi fråntog oss allt ansvar när kunden vill åka iväg med sådana bromsar, oftast för att vi var dumma i huvet och försökte lura kunden på pengar då bromsarna faktisk fungerade!? suck...
Du som jobbar på märkesverkstad , vad säger du om fyra timmar för att byta belägg fram. Då bröt mekanikern iofs av en glidpinne och fick gänga om oket . Men är inte ändå fyra timmar mycket?
Jag är bara hobbymekaniker, men bytte båda bromsoken, slangar och fick dessutom kona om bromsrören med nya nipplar fram på min suburban. Vet inte exakt tidsåtgång men allt var iaf luftat o klart på under 4 timmar... Detta inklusive krångel med gamla glidbultarna vars insex-skalle hade blivit rätt dålig.
Edit: Att bara byta en omgång belägg anser jag för ett proffs (ändå mer bestämd är jag när det gäller märkesverkstad, för dom ska ju vara experter på just det egna märket) ska gå på långt under en timme. Kanske två timmar om allt krånglar ordentligt.
Senast redigerat av henke_99 (16 maj 2014)
Den som spar han har, fast inte lika roligt...