4592
Sök

Honda mt5 moppe.

371 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
Köpte mig en gammal honda mt5 för ett tag sedan å ha å glida omkring på wink
Jag ville ha lite mera drag i grejorna så satte på 70 cc och 20 mm mikuni förgasare,  men den gick piss, fyrtacktade och gav förgasar smällar.
Jag prövade med ett 80 munstycke men den gick för snålt sen prövade jag ett 112 munstycke , den gav förmycket.
Den bara smal å hade sig, men helt plötsligt hostade den till och gick kanon toppade väll en 80-90.
Körde några dagar i rad, så i dag så tog jag en sväng med den och den gick fint, när jag sedan parkerade den för att starta den en timma senare så blev den så där jobbig igen.
Fyrtacktade , den gav rediga förgasarsmällar och det låg bensin i lufiltret (sportluftfilter).

Vad kan detta bero på.
Finns det någon som kan gammla mt5 or här ?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
17 maj 2014
Tråden kommer nog tas bort... men vet att man kan behöva vika upp eller ta bort reedventilens stopp. Värt att testa?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

908 Inlägg
17 maj 2014
Håller med. Vik upp dem. Sen hade ja kört 24mm förgasare istället.

KHRacing
18 maj 2014
hehe . jag hade Zeta 50cc cylle med 42mm förgasare, o 15,4hk :-) vika upp reedventilerna har jag faktiskt aldrig hört talas om, vad ger detta ?

Neerd
1 596 Inlägg
18 maj 2014
Det där låter PRECIS som skit i förgasaren:) på o gör rent med trycklyft o bensin

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
18 maj 2014
KHRacing skrev:
hehe . jag hade Zeta 50cc cylle med 42mm förgasare, o 15,4hk :-) vika upp reedventilerna har jag faktiskt aldrig hört talas om, vad ger detta ?

Jag ingen expert på 2takt så jag kan ej redogöra för varför stoppen behöver justeras. Vet bara att det kan vara nödvändigt på trimmade motorer

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök