3027
Sök

Anmäla stöld av fordon

150 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
Hej!

Min son fick sin moped stulen och vi fick nu hem ett formulär där vi skulle fylla i lite saker men undrar om någon annan anmält något fordon och vet vad man ska fylla i på följande:

"Var finns fordonet nu?"
"Vilka skador finns på fordonet?"
De måste väl vara om man återfått fordonet?

Sen måste man kolla upp vart den gamla ägaren bodde m.m? för det finns en ruta där man ska fylla i det
Sen så fick vi mopeden för ett bra pris då motorn behövde ses över och dom vill veta inköpspriset. Ska man skriva i den summan då? Mopeden är värd ca 7000kr mer än vad vi gav för den. Sen så vill dom veta hur gamla däcken är och hur långt dom rullat har ingen aning om de då de satt på när vi köpte den. Sen så var den helt nylackerad för 3000kr men de hade tidigare ägaren gjort och dom vill ha kvitton på de hur funkar de då?
Sen vill de veta allting om däck och fälg men gissar på att de är samma formulär som bil?

Tacksam för svar.

Vet att jag kan höra av mig till försäkringsbolaget men kan lika gärna kolla här om något vet smile

150 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
Från försäkringsbolaget

5 198 Inlägg
1 juni 2014
Ring dom

Vettemannen
1 juni 2014
Säger som gamlingen.....Ring dom och förklara. Det spelar ingen roll vad alla här på garaget.org säger, det är iaf. FB som bestämmer.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (1 juni 2014)

Sök