Magica12 skrev:
MeduzaRacing skrev:
Det är ganska omöjligt att tyda vad du/dina polare menar. ''För långt upp''?
Enklast är om ni hissar upp bilen och tar en titt, eller/och ha bilen på tomgång och be din kompis att gasa medan du kollar var vid avgasröret ljudet kommer ifrån. Kan bra vara en upphängning som är trasig och röret/dämparn skavar någonstans.
Dom menar på att röret ligger för långt upp mot golvet och slår till själva golvet och därav vibrationerna i kupen.
Du måste i vilket fall som helst under bilen, antingen att du ligger under bilen eller hissar upp. Troligtvis är ditt avgassystem upphängt med avgasklämmor (om det nu sitter för högt), isåfall behöver du enbart lossa den/de som gör att avgassystemet ligger emot. Kan ju också varit så att en har gått av eller sitter fel.
Ett system ska egentligen inte ligga emot bilen utan det ska "hänga" själv. Är din bil förövrigt sänkt?
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!