Varför säljs det "bara" automat på XC90?

ilaali
13 juni 2014 · 167 Inlägg

Det är så att jag småkollar efter en ny bil. Är riktigt sugen på att köpa en XC90. Börjar bli lite småless på min V70.
När jag sitter och kollar på olika sidor så märker jag att det i princip bara finns automat på dessa bilar.
Söker man får man 131 träffar. Ändrar man det lite manuell växellåda så får man 13 träffar.

Varför säljs/köps det bara automat på dessa bilar?

Slits inte automatlådan ut lika fort som manuellåda?

Är det bättre att ha automat på dessa bilar?

OpelP1
13 juni 2014 · 1 412 Inlägg

Det är ju en biltyp som är mer komfortinriktad och då passar ju liksom en manuell låda inte in.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
14 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Det sägs att de bilarna ofta är bingolotto vinster. Extra snik

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
ilaali
14 juni 2014 · 167 Inlägg

DiwraZ skrev:
Det sägs att de bilarna ofta är bingolotto vinster. Extra snik

Vadå, är det en bil som har extra mycket fel på sig?
Bör man satsa på en annan bil?


OpelP1 skrev:
Det är ju en biltyp som är mer komfortinriktad och då passar ju liksom en manuell låda inte in

Okej, varför passar inte manuell låda in då?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
14 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Ne det behöver inte va något fel på en bingobil. Bara jävligt trist med en bil utan utrustning. Men är man inte i behov av lulllull så är det bara att handla

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Christian S
14 juni 2014 · 4 816 Inlägg

dom manuella lådorna utgick för X antal år sedan (kommer inte exakt ihåg när det va) så alla XC90 vi har byggt sen dess har automatlåda.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
xXSammy
14 juni 2014 · 6 582 Inlägg

Christian S skrev:
dom manuella lådorna utgick för X antal år sedan (kommer inte exakt ihåg när det va) så alla XC90 vi har byggt sen dess har automatlåda.

M56 har funnits i XC90

Edit: Ett inlägg räcker
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_X … =5&w=3

En manuell XC90

Och såg samtidigt att TS ville ha en ny bil. Men som sagt..2.5T används inte mer.

Senast redigerat av Malheus (14 juni 2014)

De/Dem
Christian S
14 juni 2014 · 4 816 Inlägg

Malheus skrev:

Christian S skrev:
dom manuella lådorna utgick för X antal år sedan (kommer inte exakt ihåg när det va) så alla XC90 vi har byggt sen dess har automatlåda.

M56 har funnits i XC90

det är ingen M56 iom att den är 4hjulsdriven wink

Malheus skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_XC90_D5_7_saten_54397814.htm?ca=5&w=3

En manuell XC90

den är ju ifrån 07 och jag skrev ju att dom manuella lådorna utgick på XC90 för X antal år sedan, inte att det inte har funnits XC90 med manuell låda wink

Senast redigerat av Christian S (14 juni 2014)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Christian S
14 juni 2014 · 4 816 Inlägg

Malheus skrev:
Och såg samtidigt att TS ville ha en ny bil. Men som sagt..2.5T används inte mer.

jo vi bygger fortfarande XC90 med 2.5T motorn, med automat låda. vi byggde sånna senast igår.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
xXSammy
14 juni 2014 · 6 582 Inlägg

Christian S skrev:

Malheus skrev:
Och såg samtidigt att TS ville ha en ny bil. Men som sagt..2.5T används inte mer.

jo vi bygger fortfarande XC90 med 2.5T motorn, med automat låda. vi byggde sånna senast igår.

Då kan jag absolut inte säga emot, blir så van med när vi "bara" säljer diesel XC bilar här uppe. tongue

De/Dem
Christian S
14 juni 2014 · 4 816 Inlägg

Malheus skrev:

Christian S skrev:

Malheus skrev:
Och såg samtidigt att TS ville ha en ny bil. Men som sagt..2.5T används inte mer.

jo vi bygger fortfarande XC90 med 2.5T motorn, med automat låda. vi byggde sånna senast igår.

Då kan jag absolut inte säga emot, blir så van med när vi "bara" säljer diesel XC bilar här uppe. tongue

det går tydligen inte att beställa en nu med den motorn då det bara finns diesel motorn att välja på när man ska bygga sin nya XC90 på volvocars hemsida men det kan mycket väl vara samma sak som med sug 6an som tydligen inte heller har gått att beställa på ett tag, trots det så bygger vi dagligen bilar med den motorn, dåck har jag inte kollat vilken marknad dom ska till.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
xXSammy
14 juni 2014 · 6 582 Inlägg

Ja men dåså..jag skulle ha skrivit bättre.

Menade att 2.5T inte säljs med XC90. Men den finns nog i S80 att beställa? -Har ej kollat upp-

De/Dem
Hermansson
14 juni 2014 · 235 Inlägg

2014 nu, det ska vara automat idag, manuell känns ju riktigt förlegat wink

sen om man vill ha manuell låda i en sportigare bil kan jag förstå

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juni 2014 · 17 546 Inlägg

Hermansson skrev:
2014 nu, det ska vara automat idag, manuell känns ju riktigt förlegat wink

sen om man vill ha manuell låda i en sportigare bil kan jag förstå

Håller med. Kört automat sedan mitten på 90-talet... Men i en XC90 tycker jag absolut det ska vara invalidlåda. Passar bra till biltypen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang