940 startar inte efter byte till vikingchip

Alex-s Bakhjulskrafs
25 juni 2013 · 1 479 Inlägg

köpte viking ecomax av en kille i göteborg ganska billigt och han sa att det var till -962 boxen. han sa även att det skulle funka i 984 och 977 vilket jag är tveksam till.

iallafall, plockar ur min -962 box och monterar chippet (rättvänt givetvis, tydlig markering). men efteråt startar inte bilen. bränslepumpen går inte.
gör samma sak i en -977 box jag har liggandes, samma sak där med.

gör jag något fel vid monteringen? någonting i fel ordning kanske?

mvh Alex

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
TireSlayer Tvivlare
25 juni 2013 · 2 266 Inlägg

har du den enligt markeringen så ska det funka, prova igen med din originalbox med originalchip, startar den då så är chipet kass. kolla säkring no1 också så du inte råkat kortsluta nåt.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Alex-s Bakhjulskrafs
26 juni 2013 · 1 479 Inlägg

den startar direkt med originalchippet i efteråt.

killen jag köpte det av envisas med att jag gör fel vid montering eller att det är fel på min bil hmm

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
TireSlayer Tvivlare
26 juni 2013 · 2 266 Inlägg

Alex-s skrev:
den startar direkt med originalchippet i efteråt.

killen jag köpte det av envisas med att jag gör fel vid montering eller att det är fel på min bil hmm

Det pekar mot att chippet är kasst. Tyvärr finns det många fula fiskar på som säljer skit. Kan man inte testa det innan ska man ta sig en funderare innan man handlar.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Maattheew
11 juli 2013 · 158 Inlägg

VAd hette killen du köpte av?.. köpte precis ett av en igår som också va söder ut ifrån sverige

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1
Volvo V70 T5 "Sport Edition" (2004)
Alex-s Bakhjulskrafs
13 juli 2013 · 1 479 Inlägg

vet inte vad han hette, jag köpte det i göteborg centrum

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
skrothandlarn
21 juni 2014 · 5 Inlägg

ja har oxå köpt chip av en ifrån gbg,men har ej prövat dem än..hoppas verkligen dem funkar!!!

jocke_gronberg
21 juni 2014 · 4 586 Inlägg

Kör med chip ifrån han mitt fungerar klockrent. hade ett annan chip innan men såklart så satte jag det åt fel hål vid montering och bilen startade inte. Fick vända på det för att få bilen att gå

Hoppas du tog bort strömmen innan du monterade chippet

http://www.blocket.se/goteborg/2st_trim … =8&w=3

Senast redigerat av jocke_gronberg (21 juni 2014)

turbodeath
21 juni 2014 · 2 452 Inlägg

ja tar man inte bort strömmen innan man monterar så är det bara o kasta chipet då det kan få statisk chock tillbaka...visst kan man ha tur att det funkar ändå men det är 5 % chans.ja ditt går väl bra jocke istället för bigfish chipet...

döden kommer tillbaka
jocke_gronberg
21 juni 2014 · 4 586 Inlägg

turbodeath skrev:
ja tar man inte bort strömmen innan man monterar så är det bara o kasta chipet då det kan få statisk chock tillbaka...visst kan man ha tur att det funkar ändå men det är 5 % chans.ja ditt går väl bra jocke istället för bigfish chipet...

den går fint.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang