29 juni 2014
Trådstartare
Hej
Jag har ett problem med min bil. Det är en skoda fabia från 2011 med 90 hästars diesel.
Nu är det så att lampan som ser ut som en liten fjäder börjar blinka emellanåt. 1:a gången det hände var det luftmassemätaren som var trasig, bilen hackade och hade sig.
När den byttes började bilen gå "som den skulle" dock så efter 1 vecka så började "fjäderlampan" blinka igen och jag vände mig till verkstaden som inte kunde hitta något fel, bilen hade inte ens lagrat några felkoder, däremot ville verkstaden ha luftmassemätaren som en reklamationsservice och lämnade den vidare till SKODA som fick gå igenom den i 9! timmar och inte heller hittade något fel.
Därefter så har jag kört bilen "nästan" en vecka innan lampan började blinka igen. De båda verkstäderna jag har haft bilen inlämnad på har inte hittat något fel, bilen går som den ska men "fjäderlampan" blinkar titt som tätt igen. Stänger jag av bilen och startar om den så försvinner fenomenet och det kan dröja 1 dag till 1 vecka innan problemet uppstår igen.
Har ni några tankar om vad som kan vara fel?
// Adam
Cogito ergu sum