Backkamera?

Extrazz En 5a är Livet.
9 februari 2014 · 2 005 Inlägg

Tja.

Någon som har monterat backkamera på sin bil?
Något som rekommenderas?
Letar efter en liten kamera man kan sätta bak och en liten 3-5" display som man kan montera någonstans vid ratten eller sätta med sugkopp i rutan eller liknande.

Både från Sverige och utlandet går bra. Tex E-bay. Tradera, Ali mm

//Martin

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
pulchi
9 februari 2014 · 640 Inlägg

Har inte monterat någon, men har kört ett par bilar som haft det monterat från fabrik. Det är grymt skönt i vissa lägen, speciellt i vissa bilar där man kanske inte ser speciellt mycket bakåt. Skulle uppskatta det i min egen bil när jag backar ut ur garaget, det är såpass trångt att ta sig ut ur garageporten så jag skulle inte hinna se om nån går förbi bakom. Tur att man har backsensorer i alla fall smile

Du har inte funderat på en sån lösning där du byter ut innerbackspegeln mot en som har en skärm i sig? Den lösningen tycker i alla fall jag skulle vara smidigast, så man slipper ha en skärm bara för backkameran. Sen ser det dessutom mer OEM ut, om man nu tänder på det. De flesta biltillverkare sätter sina skärmar i innerbackspegeln. Kikade på Ebay och såna speglar verkar finnas för allt mellan 150 och 500 kronor.

Presidento Of World
9 februari 2014 · 3 329 Inlägg

Om du nu köper en, välj en dyrare med redig skärm.. min bil har original och ptjaa den är "svartvit" nästan.. lite färg finns men nästan obefintlig och färg behövs i dom flesta tillfällena annars så tar de tid att tyda något.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Erick
9 februari 2014 · 4 767 Inlägg

Jag har en sån här på skylinen kopplad till skärmen på min dubbeldin stereo.
http://www.aliexpress.com/item/Universa … 84354.html

Har även monterat ett par st på kundbilar och hittils har alla fungerat utmärkt (suttit på 2 år på en bil tex).

Ingen nightvision, men den är grymt liten, och har både bra bild och riktigt bra vidvinkel.

Kostnad? En hundring drygt med frakt big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Teho
9 februari 2014 · 237 Inlägg

Är det svårt att dra kablar till en backkamera?
Köpte en till min S70, tänkte ge mig i kast med att montera den när det blir lite varmare ute.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 februari 2014 · 14 060 Inlägg

Extrazz skrev:
Tja.

Någon som har monterat backkamera på sin bil?
Något som rekommenderas?
Letar efter en liten kamera man kan sätta bak och en liten 3-5" display som man kan montera någonstans vid ratten eller sätta med sugkopp i rutan eller liknande.

Både från Sverige och utlandet går bra. Tex E-bay. Tradera, Ali mm

//Martin

Jag har backkamera på min Vito då det inte finns någon bakåtsikt förutom sidospeglarna. Det är skitbra då jag ställt in den så den tjänar som backspegel d.v.s. den är igång hela tiden. Mycket skönt att ha en backkamera då jag ibland rör mig där det finns barn som är som du säkert vet ganska oberäkneliga. Det blir en viss trygghet i vissa lägen så jag kan rekommendera en sådan. Min skärm är väl ung. 7-8 tum gissningsvis. Enda problemet är slaskiga och regniga dagar då man får göra rent kameran vid varje stopp.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Peter_5565
9 februari 2014 · 326 Inlägg

pulchi skrev:
Du har inte funderat på en sån lösning där du byter ut innerbackspegeln mot en som har en skärm i sig? Den lösningen tycker i alla fall jag skulle vara smidigast, så man slipper ha en skärm bara för backkameran. Sen ser det dessutom mer OEM ut, om man nu tänder på det. De flesta biltillverkare sätter sina skärmar i innerbackspegeln. Kikade på Ebay och såna speglar verkar finnas för allt mellan 150 och 500 kronor.

Jag köpte en sån, men rev ut den efter nån månad. Möjligt att det kan fungera med lite dyrare varianter, men min billiga från Conrad såg man inget i dagtid när det var ljust ute. Man blev bländad av ljuset som kom in genom vindrutan.

Den här var det:  http://www.conrad.se/TR%26Aring;DL%26Ou … 39_0330014

Senast redigerat av Peter_5565 (9 februari 2014)

NMI
10 februari 2014 · 1 045 Inlägg

har monterat backkamera och 4" skärm i frugans bil, ampire liten modell syns inte,
det är faktiskt otroligt skönt att ha, och frugan nöjd som parkerar i stan mycket,

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Extrazz En 5a är Livet.
6 juli 2014 · 2 005 Inlägg

Fortfarande på jakt efter detta. Dock så vill jag ha en lös skärm. Även om kvaliten i mörker säkert är skitdåligså bör det lilla ljus från strålkastare / backlampor ge det lilla som behövs. Det är ju bara 1-2 meter bakom man behöver se ju.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang