Göra så att det ryker som fan, Bmw e46 330D - xd 01

Cyprezzizt
6 juli 2014 · 8 Inlägg

Som sagt är lite sugen på att fixa en sån knapp som många andra diesel bilar har så man trycker ner så ryker det svart rök. Går det att skaffa på min ?

Dr_struts
6 juli 2014 · 1 861 Inlägg

Cyprezzizt skrev:
Som sagt är lite sugen på att fixa en sån knapp som många andra diesel bilar har så man trycker ner så ryker det svart rök. Går det att skaffa på min ?

Det du gör är ju att lassa diesel så det sotar, ditt partikelfilter lär dö och tas bort samt allt annat som hindrar sot...

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
sweeken
6 juli 2014 · 338 Inlägg

Vad jag vet är det inte många "andra dieselbilar" som har en ryka svart knapp....     Går det att lura insprutet att skicka för mycket diesel, så går kanske att bygga dit en knapp,"evry mod" annars måste du chippa den för att få mer diesel (kommer inte ryka en jävla massa.)


(Om du inte visste det nöts "motorn" mera om den ryker o håller på...)

sweeken
6 juli 2014 · 338 Inlägg

Dr_struts skrev:

Cyprezzizt skrev:
Som sagt är lite sugen på att fixa en sån knapp som många andra diesel bilar har så man trycker ner så ryker det svart rök. Går det att skaffa på min ?

Det du gör är ju att lassa diesel så det sotar, ditt partikelfilter lär dö och tas bort samt allt annat som hindrar sot...

Åsikter det partikel filter på en 01?

Dr_struts
6 juli 2014 · 1 861 Inlägg

sweeken skrev:
Vad jag vet är det inte många "andra dieselbilar" som har en ryka svart knapp....     Går det att lura insprutet att skicka för mycket diesel, så går kanske att bygga dit en knapp,"evry mod" annars måste du chippa den för att få mer diesel (kommer inte ryka en jävla massa.)


(Om du inte visste det nöts "motorn" mera om den ryker o håller på...)

evrymod är ju VAG bara... ^^

Vet inte medpartikel filter men ah saker som hindrar/stoppar sotet lär ju bort ^^

Senast redigerat av Dr_struts (6 juli 2014)

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Escargot
6 juli 2014 · 33 Inlägg

Dr_struts skrev:

sweeken skrev:
Vad jag vet är det inte många "andra dieselbilar" som har en ryka svart knapp....     Går det att lura insprutet att skicka för mycket diesel, så går kanske att bygga dit en knapp,"evry mod" annars måste du chippa den för att få mer diesel (kommer inte ryka en jävla massa.)


(Om du inte visste det nöts "motorn" mera om den ryker o håller på...)

evrymod är ju VAG bara... ^^

Vet inte medpartikel filter men ah saker som hindrar/stoppar sotet lär ju bort ^^

Jag har sett flera BMWs med fungerande Evrymod?

Ford E-150 "V8 Econoline" (1994)
sogat
6 juli 2014 · 153 Inlägg

Är väl egentligen inte helt omöjligt att genomföra. Går exempelvis att styra spolarvätska till grenröret och därefter få bilen att ryka vitt. Är inte vetenskapsman på något sätt eller vis men samma sak borde gå att göra med diesel sålänge det antänder utan att man dränker skiten. smile

Dr_struts
7 juli 2014 · 1 861 Inlägg

Escargot skrev:

Dr_struts skrev:

sweeken skrev:
Vad jag vet är det inte många "andra dieselbilar" som har en ryka svart knapp....     Går det att lura insprutet att skicka för mycket diesel, så går kanske att bygga dit en knapp,"evry mod" annars måste du chippa den för att få mer diesel (kommer inte ryka en jävla massa.)


(Om du inte visste det nöts "motorn" mera om den ryker o håller på...)

evrymod är ju VAG bara... ^^

Vet inte medpartikel filter men ah saker som hindrar/stoppar sotet lär ju bort ^^

Jag har sett flera BMWs med fungerande Evrymod?

Okej ja då har dom lyckats få till det med då men från början så va evrymod vag endast smile

Sogat om man leder diesel till grenröret precis vid mynningen borde det gå!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang