Köpråd, fräsh bil för ca 30k?

dawwe ...has left the building...
13 juli 2014 · 4 474 Inlägg

Evil: Surgubbe smile. Borde nog lagt till en smile  efter "Jag vill dock tillägga att det fanns en positiv sak med Gen2". Tagga ner nu, detta är ett internet-forum, o snälla sluta missionera Priusens förträfflighet. Den är säkert bra, men inte bra för alla, eller många.
Och OT: Ja en E46 ÄR ett bättre köp än en lågmilad Omega, var du fick E36 ifrån vet jag inte, har inte nämnt E36, utan bara "3-serien". Nu lämnar jag alla "Evil Prius" diskussioner åt sitt öde smile

Senast redigerat av dawwe (13 juli 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
panda666
13 juli 2014 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Vilket du givetvis var tvungen att bekräfta.
Nåväl, nu ids jag inte ödsla tid på dig och ditt tramsande mera, min tid är värdefullare än så.

ps, det var nog du som började vad du kallar för "tjafs" genom att på ett osakligt och även språkligt tråkigt vis motargumentera.

lol? du blev bara svartsjuk för ja rekommendera bmw till TS och inte nått annat tråkigt som du brukar köra, jag har förresten inte sagt nått konstigt alls här på tråden, bara du som är konstig i huvet som tror kan allt. ja sa bara att ja hade skruvat på en trasig prius sen blev du galen och börja fråga massa konstigt med en konstig attityd som att du är kungen på att meka samt dina priusar som går aldrig sönder. så lägg ner nu och ta en kall öl, kanske blir gladare då

Du skrev bla:
Du jag skiter verkligen i vad du tror och inte, sa aldrig att jag var mästare på att meka, har faktiskt bara jobbat runt 1 år som mekaniker, brukar alltid hjälpas åt på jobbet, är junior mekaniker, att du faktiskt gått och kollat på tidigare inlägg som jag har gjort visar verkligen vilken gubbsjuk och bitter människa du faktiskt är, säkert frugan som bestämmer hemma vad för sorts bil det ska köras och vad mer, tycker du är väldigt bitter och svartsjuk faktiskt. jag behöver inte förklara nått för dig om vad jag kan eller inte förstår du mig?. Vet bara att jag har skruvat med några priusar på jobbet varav en hade dålig elmotor, resten går jag inte mer in på. Det kanske är du som måste luftas lite i huvet och andra ställen och inte nån prius för du verkar ha väldigt mycket luft på flera ställen . Ta och lägg ner nu att snacka skit och gå vidare,

Vidare i andra inlägg, utrycker du dig väldigt stöddigt och allvetande.
Nej, visst du utrycker dig väldigt trevligt och sakligt inte alls på något konstigt vis, det är förmodligen fullständigt normalt att be någon "lufta huvudet".
Denna reaktion från dig för att jag hövligt i min första respons på att du påstår dig ha skruvat flertalet Priusar med diverse fel och jag frågar vad som behövde göras. Då backar du direkt och lägger arbetet på en kollega och vägrar utveckla eller en förklara vad du gjorde.
Vilken attityd tycker du att jag har som är konstig? Läs vad jag lättfattligt har skrivit, de ord jag använder utan att tolka in saker i texten, och reflektera sedan över din respons språkmässigt, med dina ordval och nedsättande ton.
Förstår du inte att jag tvivlar på vad du skriver när du inte är konkret och direkt går upp i försvarsställning när du får vanliga normalt ställda frågor över hur något du skriver att du utfört gått till.

yes det skrev jag faktiskt, men inte förrän efter att du började ifrågasätta allt hit och dit, har inte tid att sitta óch beskriva allt ja gjorde på priusen för dig med detalj. sen tycker jag ditt sätt att skriva låter väldigt nedlåtande och som att du har (huvet in i arslet) om du hade vart lite mer snäll och normal i ditt skrivande och inte låter som att du skriver en novell för kungaparet så skulle du inte bli biten. Så var snäll nästa gång annars vet du att jag bits ibland;)

puss o kram

caromania Forummoderator
13 juli 2014 · 9 296 Inlägg

Kom just ihåg att jag gjorde slut på mina sista popcorn igår. Måste fixa det pronto.

Fräsch bil för 30k, jag skulle titta på välskötta uddamärken, gärna med få ägare och god historik då andrahandsvärdet är mycket lägre än på vanligare bilar.

Jag nämnde nyligen Rover 75 i en annan tråd. Om jag ville ha en 30k bil med lite huvudvändaregenskaper med en sannolikt potentiellt mycket god historik så skulle jag spana på en MG ZT, dvs MGs version av Rover 75. Dessa såldes inta allt för sällan till entusiaster, medlemmar i olika engelska bilklubbar där man ville ha en familjebil parallellt med sin gamla MG/Triumph/Rover etc. Med andra ord välskötta omvårdade bilar där ägarna vetat hur man tar hand om en bil. Andrahandsvärdet är löjligt lågt både på Rover 75 och MG ZT, men Rovern såldes mer till gemene man vilket gör den lite mer "vanlig".

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juli 2014 · 17 510 Inlägg

caromania skrev:
Kom just ihåg att jag gjorde slut på mina sista popcorn igår. Måste fixa det pronto.

Fräsch bil för 30k, jag skulle titta på välskötta uddamärken, gärna med få ägare och god historik då andrahandsvärdet är mycket lägre än på vanligare bilar.

Jag nämnde nyligen Rover 75 i en annan tråd. Om jag ville ha en 30k bil med lite huvudvändaregenskaper med en sannolikt potentiellt mycket god historik så skulle jag spana på en MG ZT, dvs MGs version av Rover 75. Dessa såldes inta allt för sällan till entusiaster, medlemmar i olika engelska bilklubbar där man ville ha en familjebil parallellt med sin gamla MG/Triumph/Rover etc. Med andra ord välskötta omvårdade bilar där ägarna vetat hur man tar hand om en bil. Andrahandsvärdet är löjligt lågt både på Rover 75 och MG ZT, men Rovern såldes mer till gemene man vilket gör den lite mer "vanlig".

Läs aldrig trådar där Evil, jag eller andra kända "envisa jävlar" är inblandade utan popcorn!

Har själv sneglat lite på Rover 75. I synnerhet efter den trevliga 620 SDi som passerade för några år sedan. De är som du nämner sjukt billiga men hur är de att köra/äga? Lite tveksam till utseendet dock. Ser inavlade ut.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
14 juli 2014 ·

Hybridsmurfen skrev:

caromania skrev:
Kom just ihåg att jag gjorde slut på mina sista popcorn igår. Måste fixa det pronto.

Fräsch bil för 30k, jag skulle titta på välskötta uddamärken, gärna med få ägare och god historik då andrahandsvärdet är mycket lägre än på vanligare bilar.

Jag nämnde nyligen Rover 75 i en annan tråd. Om jag ville ha en 30k bil med lite huvudvändaregenskaper med en sannolikt potentiellt mycket god historik så skulle jag spana på en MG ZT, dvs MGs version av Rover 75. Dessa såldes inta allt för sällan till entusiaster, medlemmar i olika engelska bilklubbar där man ville ha en familjebil parallellt med sin gamla MG/Triumph/Rover etc. Med andra ord välskötta omvårdade bilar där ägarna vetat hur man tar hand om en bil. Andrahandsvärdet är löjligt lågt både på Rover 75 och MG ZT, men Rovern såldes mer till gemene man vilket gör den lite mer "vanlig".

Läs aldrig trådar där Evil, jag eller andra kända "envisa jävlar" är inblandade utan popcorn!

Har själv sneglat lite på Rover 75. I synnerhet efter den trevliga 620 SDi som passerade för några år sedan. De är som du nämner sjukt billiga men hur är de att köra/äga? Lite tveksam till utseendet dock. Ser inavlade ut.

ICA, tre pack Micropopcorn för en sketen tia, sen är man redo igen.

Seventyfive tycker jag är trevlig att köra, lite sådär herrklubb över det hela, går snällt och inte på något vis uppmanade på vägen och skulle säkerligen passa avstressade gamla envisa gubbjvlr som oss.
Det förekommer givetvis en hel del elfel, små som stora.
Men mekaniskt brukar dom fungera finfint.
Har även jag seglat åt dom, därav lite påläst.

Senast redigerat av Evildan (14 juli 2014)

IceEyes Varningar: För många..
14 juli 2014 · 2 552 Inlägg

Huruvida modellen är snygg eller ej kan bara du svara på, men Mercedes CLK hade åtminstone jag sneglat mot istället för BMW eller Opel smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
caromania Forummoderator
14 juli 2014 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

caromania skrev:
Kom just ihåg att jag gjorde slut på mina sista popcorn igår. Måste fixa det pronto.

Fräsch bil för 30k, jag skulle titta på välskötta uddamärken, gärna med få ägare och god historik då andrahandsvärdet är mycket lägre än på vanligare bilar.

Jag nämnde nyligen Rover 75 i en annan tråd. Om jag ville ha en 30k bil med lite huvudvändaregenskaper med en sannolikt potentiellt mycket god historik så skulle jag spana på en MG ZT, dvs MGs version av Rover 75. Dessa såldes inta allt för sällan till entusiaster, medlemmar i olika engelska bilklubbar där man ville ha en familjebil parallellt med sin gamla MG/Triumph/Rover etc. Med andra ord välskötta omvårdade bilar där ägarna vetat hur man tar hand om en bil. Andrahandsvärdet är löjligt lågt både på Rover 75 och MG ZT, men Rovern såldes mer till gemene man vilket gör den lite mer "vanlig".

Läs aldrig trådar där Evil, jag eller andra kända "envisa jävlar" är inblandade utan popcorn!

Har själv sneglat lite på Rover 75. I synnerhet efter den trevliga 620 SDi som passerade för några år sedan. De är som du nämner sjukt billiga men hur är de att köra/äga? Lite tveksam till utseendet dock. Ser inavlade ut.

ICA, tre pack Micropopcorn för en sketen tia, sen är man redo igen.

Seventyfive tycker jag är trevlig att köra, lite sådär herrklubb över det hela, går snällt och inte på något vis uppmanade på vägen och skulle säkerligen passa avstressade gamla envisa gubbjvlr som oss.
Det förekommer givetvis en hel del elfel, små som stora.
Men mekaniskt brukar dom fungera finfint.
Har även jag seglat åt dom, därav lite påläst.

Sjuttifemmans största frågetecken är nog ändå topplockspackningen. KV6 som motorn heter var från början usel, inte en enda Rover 825 med KV6 klarar mer än några vändor till kiosken. Motorn reviderades till Rover 75 och blev betydligt mer stabil. Efter 2004 ska problemen vara ett minne blott om jag förstått det rätt. Samma problem återfinns i Rover 200-400 och 25-45 som har K-motorn. Dynga. Åtminstone som sagt före 2004.

Samtidigt kan man köpa en Rover 75 för 15.000kr idag och då får man en fantastisk bil vad gäller komfort och utrustning.

Det var sorgligt att man inte fortsatte bygga T-seriemotorn på 2.0 liter. Det var en fantastisk motor.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang