6437
Sök

Serva mondeo, vad bör göras?

4 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Jag har köpt en 96:as mondeo 2,0. Tidigare ägare var osäker på när oljebyten och kamremsbyten var gjorda. Han TRODDE kamrem var bytt för 5 år sen och ca 4000 mil.

Om jag byter

Olja
Oljefilter
Luftfilter
Bränslefilter
Tändstift
Kamrem

blir det bra? Sen borde även framruta och bakre stötfångare bytas av estetiska skäl, men det är kanske onödigt att kosta på en sån gammal bil eller vad tycker ni? För övrigt funkar all el och den går bra, no problemas.

Vad kan det  kosta att byta kamrem och framruta? Idag är det ju stängt överallt så jag kan inte kolla, någon som har ett hum?

//Fårrrd-tjej

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 maj 2007
TjejGoteborg skrev:
Jag har köpt en 96:as mondeo 2,0. Tidigare ägare var osäker på när oljebyten och kamremsbyten var gjorda. Han TRODDE kamrem var bytt för 5 år sen och ca 4000 mil.

Om jag byter

Olja
Oljefilter
Luftfilter
Bränslefilter
Tändstift
Kamrem

blir det bra? Sen borde även framruta och bakre stötfångare bytas av estetiska skäl, men det är kanske onödigt att kosta på en sån gammal bil eller vad tycker ni? För övrigt funkar all el och den går bra, no problemas.

Vad kan det  kosta att byta kamrem och framruta? Idag är det ju stängt överallt så jag kan inte kolla, någon som har ett hum?

//Fårrrd-tjej

gör hela servicen på en gång så att du är säer på att det blir bytt  och framrutan om den är spräckt och dålig från köp då kan du ta den på försäkringen brukar kunna funka  har även gjort det själv att ta rutan på försäkring

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

217 Inlägg
17 maj 2007
Gör hela servicen på en gång, det blir bäst så
Stötfångare var inte så dyra på mondeo, värre är det med framrutan den kostade omräknat till kr ca 2500kr för mig att byta 250€
ock kammremmen kostade 149€ att byta på verkstad antagligen en 1500kr då är lite dålig på det här med omräkning
Senast redigerat av mondeofin (17 maj 2007)

Skaune
17 maj 2007
Och glöm inte bromsvätskan!!

4 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Okej, tack grabbar för era svar. Jag har en självrisk på 3000 hos Aktsam så det är nog inte lönt att ta vindrutan på försäkringen.

Går det att hitta fräscha stötfångare till en gammal ford måntro? Med tanke på att den är lackad tänker jag främst?!

Frågvisa Tjejen

Sök