Flera skadade i centrala Kramfors vid Cruisingen.

Darkus
10 augusti 2014 ·

Lider med barnen som blev skadade. sad   http://www.dn.se/nyheter/sverige/pakord … -cruising/

Senast redigerat av Darkus (10 augusti 2014)

gamlingen
10 augusti 2014 · 5 198 Inlägg

tror inte föraren mår så jäkla bra heller

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 augusti 2014 · 14 077 Inlägg

gamlingen skrev:
tror inte föraren mår så jäkla bra heller

Det tror inte jag heller att han gör. Men jag tror även att den där 34-åringen mår jävligt dåligt som körde både alkoholpåverkad och drogpåverkad och dödade sin 20-årige kamrat när de i hög fart hoppade över en jordvall och landade på en container.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Darkus
10 augusti 2014 ·

Fast han förtjänar ju å må dåligt han.

Vettemannen skrev:

gamlingen skrev:
tror inte föraren mår så jäkla bra heller

Det tror inte jag heller att han gör. Men jag tror även att den där 34-åringen mår jävligt dåligt som körde både alkoholpåverkad och drogpåverkad och dödade sin 20-årige kamrat när de i hög fart hoppade över en jordvall och landade på en container.

/Benny

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 augusti 2014 · 14 077 Inlägg

Darkus skrev:
Fast han förtjänar ju å må dåligt han.

Vettemannen skrev:

gamlingen skrev:
tror inte föraren mår så jäkla bra heller

Det tror inte jag heller att han gör. Men jag tror även att den där 34-åringen mår jävligt dåligt som körde både alkoholpåverkad och drogpåverkad och dödade sin 20-årige kamrat när de i hög fart hoppade över en jordvall och landade på en container.

/Benny

Lite så är det kanske.
Nu kommer det säkert att höjas röster mot cruisingar snart fast detta är 1 (EN) bil som fått ett fel så att detta hände. Hur många bilar har cruisat i sommar 100000, 200000 eller fler. Tyvärr så händer det alltid nåt sånt här. Det kommer att hända saker i framtiden också precis som att det händer olyckor ute i den "vanliga" trafiken även med "vanliga svenssonbilar". Det är alltid olyckligt när sånt här händer men det går tyvärr inte att göra nåt åt det i efterhand annat än att beklaga att det har hänt och hoppas att de skadade klarar sig och att chauffören inte får några men efter detta.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (10 augusti 2014)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
gamlingen
10 augusti 2014 · 5 198 Inlägg

Vettemannen skrev:

Darkus skrev:
Fast han förtjänar ju å må dåligt han.

Vettemannen skrev:

Det tror inte jag heller att han gör. Men jag tror även att den där 34-åringen mår jävligt dåligt som körde både alkoholpåverkad och drogpåverkad och dödade sin 20-årige kamrat när de i hög fart hoppade över en jordvall och landade på en container.

/Benny

Lite så är det kanske.
Nu kommer det säkert att höjas röster mot cruisingar snart fast detta är 1 (EN) bil som fått ett fel så att detta hände. Hur många bilar har cruisat i sommar 100000, 200000 eller fler. Tyvärr så händer det alltid nåt sånt här. Det kommer att hända saker i framtiden också precis som att det händer olyckor ute i den "vanliga" trafiken även med "vanliga svenssonbilar". Det är alltid olyckligt när sånt här händer men det går tyvärr inte att göra nåt åt det i efterhand annat än att beklaga att det har hänt och hoppas att de skadade klarar sig och att chauffören inte får några men efter detta.

/Benny

Vissa saker GÅR inte att få bort... tekniska fel kan man aldrig gardera sej mot,, OM det nu va så..

tobbeh78 !
11 augusti 2014 · 543 Inlägg

Nu menar jag inget illa eller så, men om man åker på en cruising så torde det gå väldigt sakta, hur kan en bil då skena så att man inte kan bromsa den?
Om gasen hänger sig så måste väl föraren ändå varvat motorn (typ brännt däck, eller torr gasat), annars skulle väl gasen enbart ha hängt sig i cruising-fart?

Eller tänker jag fel?

Trött och bitter?? javisst!
Cupra_
11 augusti 2014 ·

tobbeh78 skrev:
Nu menar jag inget illa eller så, men om man åker på en cruising så torde det gå väldigt sakta, hur kan en bil då skena så att man inte kan bromsa den?
Om gasen hänger sig så måste väl föraren ändå varvat motorn (typ brännt däck, eller torr gasat), annars skulle väl gasen enbart ha hängt sig i cruising-fart?

Eller tänker jag fel?

Den tanken slog mig också faktiskt.. Nu vet jag absolut inget om den inblandade bilen i och för sig, men det känns nästan som om man gasat lite.. Oavsett så är det trist och tragiskt när sånt här händer.

Lillkanto Inbiten Volvonörd
11 augusti 2014 · 799 Inlägg

Tycker att det är dumt att säga att föraren förtjänar att må dåligt osv, när man inte vet ett smack om vaf som hänt, han kanske gasade til en snabbis för nån unge bad honom och så fick han gashäng... eller så kanske nånting hände med vajern/länkaget så det blev fullgas fast han gasade lite... går att spekulera mycket i orsaken men innan orsaken är fastslagen ska vi inte klandra någon! Ingen vill väl köra på en annan människa eller djur och nog har väl nästan alla tryckt fullt på nån olämplig plats nån gång.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
OpelP1
11 augusti 2014 · 1 412 Inlägg

Kan ju vara en fjäder på gaslänkaget eller på förgasaren som gått av/hoppat av, då åker ju pedalen i botten utan att man tryckt fullt.

Tomten Tomten
11 augusti 2014 · 1 065 Inlägg

Lillkanto skrev:
Tycker att det är dumt att säga att föraren förtjänar att må dåligt osv, när man inte vet ett smack om vaf som hänt, han kanske gasade til en snabbis för nån unge bad honom och så fick han gashäng... eller så kanske nånting hände med vajern/länkaget så det blev fullgas fast han gasade lite... går att spekulera mycket i orsaken men innan orsaken är fastslagen ska vi inte klandra någon! Ingen vill väl köra på en annan människa eller djur och nog har väl nästan alla tryckt fullt på nån olämplig plats nån gång.

läs om igen.

Det är inte killen på crusningen som ska må dåligt.

Det är killen som körde av i sundsvall med kroppen full av olämpliga saker.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
granadadr
11 augusti 2014 · 7 295 Inlägg

Tomten skrev:

Lillkanto skrev:
Tycker att det är dumt att säga att föraren förtjänar att må dåligt osv, när man inte vet ett smack om vaf som hänt, han kanske gasade til en snabbis för nån unge bad honom och så fick han gashäng... eller så kanske nånting hände med vajern/länkaget så det blev fullgas fast han gasade lite... går att spekulera mycket i orsaken men innan orsaken är fastslagen ska vi inte klandra någon! Ingen vill väl köra på en annan människa eller djur och nog har väl nästan alla tryckt fullt på nån olämplig plats nån gång.

läs om igen.

Det är inte killen på crusningen som ska må dåligt.

Det är killen som körde av i sundsvall med kroppen full av olämpliga saker.

och det har ej med saken att göra ett dugg

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
gamlingen
11 augusti 2014 · 5 198 Inlägg

granadadr skrev:

Tomten skrev:

Lillkanto skrev:
Tycker att det är dumt att säga att föraren förtjänar att må dåligt osv, när man inte vet ett smack om vaf som hänt, han kanske gasade til en snabbis för nån unge bad honom och så fick han gashäng... eller så kanske nånting hände med vajern/länkaget så det blev fullgas fast han gasade lite... går att spekulera mycket i orsaken men innan orsaken är fastslagen ska vi inte klandra någon! Ingen vill väl köra på en annan människa eller djur och nog har väl nästan alla tryckt fullt på nån olämplig plats nån gång.

läs om igen.

Det är inte killen på crusningen som ska må dåligt.

Det är killen som körde av i sundsvall med kroppen full av olämpliga saker.

och det har ej med saken att göra ett dugg

Man ska inte blanda inläggen med flera olika  saker,,, då blir det så här,, håll er till topic..

Lillkanto Inbiten Volvonörd
12 augusti 2014 · 799 Inlägg

Oops var lite trött smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang