6080
Sök

Audi a6 varningssignal

4 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
Hej! Har en Audi A6 -99 som går som en klocka men morse lät det en hög varningssignal från bilen när jag började köra. När jag startar den så får jag OK som vanligt i displayen men när jag börjar köra så kommer ett kraftig pip men det åtföljs inte av någon varning på displayen. Tidigare när det varit dåligt med olja eller bilen ska servas så har den låtit fast med en symbol som indikerar vad som är fel. Nu syns ingenting. Bilen går bra annars så det är svårt att veta. Kan det vara nån säkring som är kass? Några ideeer? Tacksam för hjälp för det kan ju vara något man inte böra köra runt med.

Jocke

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
14 augusti 2014
Får jag bara fråga hur du tänker dig att en trasig säkring skulle orsaka detta? Läs instruktionsboken om vad pipet betyder

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

4 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
Jag tänkte att en trasig säkring kunde göra så att varningssymbolen inte tändes...

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
14 augusti 2014
dusktodawn skrev:
Jag tänkte att en trasig säkring kunde göra så att varningssymbolen inte tändes...

Aha ne då hade hela instrumenteringen varit död skulle jag tro

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

4 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
1 pip indikerar normalt att ett prio 2 fel uppstått, typ bromsbelägg eller lite soppa men då syns ju det alltid i displayen. Hittar inget annat i självtestet heller. Ska jag verkligen behöva åka in och få det felsökt sad

4 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare

Sök