Fabbes volvo 854

Tjena heter Fabbe är 18 från Stockholm. Och ska lägga upp lite bilder på min första bil som även är skolprojekt så kan bli lite väl små updates och noggrant då det ska underlätta för mig när jag redovisar det hela ivår! Historia 850:n har varit i mina föräldrars ägo sedan 2003 och är av årsmodell 1996 och gått drygt 20600 mil för stunden. Förra hösten så började bilen krångla enligt farsan sa att det inte gick att köra med den var bara att skrota den ingen ide att försöka lämna in mm. Så bilen ställdes av och användes inte förän tills i sommras då jag började pilla på den. Började felsöka bilen och märkte då när jag lagat punkan att bilen gick att köra bra men tomgången var helt värdelös vilket resulterade att hela bilen bara vibrerade. Började med att göra rent tomgångsmotorn med lite 5-56 och en tandborste samt pillade på gasvajern och whips så funkade den bra igen. Besiktade bilen och blev blankt papper så då blev föräldrarna riktigt glada och slutade med att jag fick de
  • 41 Följare
  • 34 797 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 juli 2013
tolfen
27 juni 2013 · 14 Inlägg

Prem lagd! Har själv en 854 som står i Finland just nu hos min fader, men den ska över till sverige och svensk reggas. Blir sjukt taggad av ditt projekt! smile

Fabbhoe
28 juni 2013 · 144 Inlägg

tolfen skrev:
Prem lagd! Har själv en 854 som står i Finland just nu hos min fader, men den ska över till sverige och svensk reggas. Blir sjukt taggad av ditt projekt! smile

Tackar! ,  Grymt det är fin fina bilar!  , Tack så mycket det ska ta fart nu när pengarna börjar rulla in! big_smile

Volvo 854 (1996)
tolfen
28 juni 2013 · 14 Inlägg

Låter underbart! smile

Fabbhoe
10 juli 2013 · 144 Inlägg

Halloj var ett bra tag sen jag uppdaterade någonting här , har faktiskt inte hänt så mycket tog upp en del med studenten och allt och nu jobbar jag så efter den 25:e börjar saker faktiskt hända. :-)

Även bytt bromsskivor bak och nya belägg och ett nytt ok då jag inte hade någon handbroms alls så nu tar den riktigt fint.
Har fixat s70 handttag i alla fall inte riktigt samma kulör men gör sig riktigt bra endå tycker jag.
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183600/183600-a8cd365b04a211a155e68fd91ad61800.jpg


Börjar även lessna på min fälgar ordentligt nu med att ha dom vita , så nu under sommaren kommer antingen R fäglar eller nebula , helst skulle jag vilja komma över ett på Dotz roadster 18* :-)



Besiktade även bilen för ett tag sen och fick nerslag på

*något litet läckage på avgasröret så ska köpa lagningspasta och hitta det.
*Spindelled förarsida fram bytas då den glappade
*avgasupphängning precis vid slutröret - återgärdat
*Lampan satt lite fel i refelktorn på halvljus.

Blir o fixa det nu under 20 dagar så ska det vara blankt :-)
Det var allt för nu

Senast redigerat av Fabbhoe (10 juli 2013)

Volvo 854 (1996)
Oskarandersson
10 juli 2013 · 5 Inlägg

Gillar projektet!
Biltemas lagnings pasta funkar faktiskt förvånansvärt bra, använde det på min 850 smile

Fabbhoe
10 juli 2013 · 144 Inlägg

Oskarandersson skrev:
Gillar projektet!
Biltemas lagnings pasta funkar faktiskt förvånansvärt bra, använde det på min 850 smile

Tack du! smile . Precis så är det tänkt tål ju 1000 grader den också eller hur?`

Volvo 854 (1996)
Oskarandersson
11 juli 2013 · 5 Inlägg

Ja det bör den ju göra, det har hållt några mil för mig så smile

Celeron
27 december 2013 · 1 322 Inlägg

Händer de något här?smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
TBergsten
29 augusti 2014 · 996 Inlägg

Har 19" R och Comet 17" om det kan vara av intresse, släng ett sms på 0730864717 om du är sugen... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang