Volvo V70N -02 Motorlampa tänds och släcks

snuttefjun
31 augusti 2014 · 100 Inlägg

Hej! Som rubriken lyder så tänds motorlampan var 100e mil, och släcks var 100e mil på ett ungefär!
Någon som vet vad detta kan vara? Och hur bör jag åtgärda detta problem?


Tack för svar! smile

snuttefjun
31 augusti 2014 · 100 Inlägg

Har läst någonstans att när motorlampan lyser gult så innebär detta att det är dåliga avgasvärden, och jag kom på att jag har avgasläck... kan det vara så enkelt som att det är det som är problemet?

Djivar Ivarsson racing
31 augusti 2014 · 152 Inlägg

Vi hade nästan samma fel i våran volvo v50 05 att motorlampan tänder och lyste ett tag (vet ej hur länge om de vare ca va 100e mil eller så) sen slockna den ett tag. och då var det iaf avgasvärdet (lambda) vi fick byta smile

Volvo är fina saker det.
Kolla in min projekt tråd på ett väggbygge i en volvo --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283030
Ford fiesta 1.1L "Pensionären" (1979)
Saab 9-5 SE 2.0T "The Dark" (1999)
Volvo 850 T5 "Vovlo" (1995)
snuttefjun
31 augusti 2014 · 100 Inlägg

Djivar skrev:
Vi hade nästan samma fel i våran volvo v50 05 att motorlampan tänder och lyste ett tag (vet ej hur länge om de vare ca va 100e mil eller så) sen slockna den ett tag. och då var det iaf avgasvärdet (lambda) vi fick byta smile

Aha, där ser man! Ska täppa till hålet på avgasröret sen, så får vi se om lampan tänder sig igen. Gör den det så ska jag pröva med lamdasonden! Tack för svar smile

spokenratt
31 augusti 2014 · 3 860 Inlägg

Man kan ju också testa att läsaur felkoder.... Då kan man ev få ett hum om vad som spökar.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang