4651
Sök

Hur många hästar klarar mitt B204ft block??

247 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
hej som rubriken lyder undrar jag hur många hästar mitt b204ft block klarar. och vet nån om det är oljesprut under kolvarna. Och vet nån vart det finns chip till den motorn??

tacksam för svar. MVH

247 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
boxens nummer e 020 000 597

247 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
ingen som har svar??????

Smålänning
7 887 Inlägg
18 maj 2007
Inte så bra på volvo, men jag tror att stakar, kolvar och topplockspacning ger sig innan blocket.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 maj 2007
Mer än de flesta har råd me... Just blocket brukar ju inte vara den svaga punkten på en motor, eller menade du hela bottendelen?

10 287 Inlägg
19 maj 2007
Blocket klarar över 1000Hkr  ( med gördel och annan vev).

Orginal bottendel om du menar det - då stoppar det till en bra bit över 300Hkr.

Inget oljesprut under kolvarna och jag har för mig att turbocenter har chip till 204FT.

/Göran

absolute_teddan skrev:
hej som rubriken lyder undrar jag hur många hästar mitt b204ft block klarar. och vet nån om det är oljesprut under kolvarna. Och vet nån vart det finns chip till den motorn??

tacksam för svar. MVH

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

247 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Blocket klarar över 1000Hkr  ( med gördel och annan vev).

Orginal bottendel om du menar det - då stoppar det till en bra bit över 300Hkr.

Inget oljesprut under kolvarna och jag har för mig att turbocenter har chip till 204FT.

/Göran

absolute_teddan skrev:

tacksam för svar. MVH

tack för svaret jag visste att du skulle svara på det big_smile och det va bottendelen jag menade.wink

Sök