Nissan skyline R33 GTST helt död, hjälp!

Lill3man
7 september 2014 · 34 Inlägg

Som rubriken lyder så är min skyline helt död! Var och skulle tanka på macken. Stängde av bilen, gick o tanka. När jag skulle starta igen så gick motorn runt men gick aldrig igång. Så vi gick på bränslepumpen för att se ifall de kom fram någon soppa till motorn. Så vi började med att lyssna ifall pumpen gick Men inte ett ljud från bränslepumpen! Så vi tog bort soppa pumpen och satte direktström på bara för att! Och då gick pumpen o pumpade jäklar! Säkringen är hel. Någon som har en aning om vad problemet kan vara?? Tacksam för alla seriösa svar!

det finns mycket på ett spett.
Volvo s40 T4 "RedDevil" (1998)
dawwe ...has left the building...
7 september 2014 · 4 474 Inlägg

Vild gissning....Bränslepumpsrelät?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Janneutanb
7 september 2014 · 7 272 Inlägg

Gtr modellerna har en pwm styrning till pumpen som man brukar koppla bort genom att ge pumpen direkt jord istället.
Ifall gtst också har det så kan det vara den som krånglar.
Annars är det nog reläet om det inte är pumpen i sig och du bara hade tur att den startade när den fick direkt ström.

Lill3man
7 september 2014 · 34 Inlägg

Brains skrev:
Gtr modellerna har en pwm styrning till pumpen som man brukar koppla bort genom att ge pumpen direkt jord istället.
Ifall gtst också har det så kan det vara den som krånglar.
Annars är det nog reläet om det inte är pumpen i sig och du bara hade tur att den startade när den fick direkt ström.

Glömde skriva att den är nänst intill orginal! Men vad sitter detta reläet? Har letat som en tok! Men inte hittat något!

det finns mycket på ett spett.
Volvo s40 T4 "RedDevil" (1998)
Svahn95
8 september 2014 · 123 Inlägg

kan ju vara som det blev på 200an, kolla jorden och om det har ärgat vid kontakterna.

Lill3man
8 september 2014 · 34 Inlägg

Svahn95 skrev:
kan ju vara som det blev på 200an, kolla jorden och om det har ärgat vid kontakterna.

Du menat kontakterna på pumpen swahnis?smile

det finns mycket på ett spett.
Volvo s40 T4 "RedDevil" (1998)
Svahn95
8 september 2014 · 123 Inlägg

yes, eller alla har med pumpen o göra smile

Lill3man skrev:

Svahn95 skrev:
kan ju vara som det blev på 200an, kolla jorden och om det har ärgat vid kontakterna.

Du menat kontakterna på pumpen swahnis?smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang