2204
Sök

Öka Effekt på BMW 530i -01 (E39)

70 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
hej.. tänkte höra ifall någon vet hur jag kan på enklast sätt öka effekten på min bil..
eller kanske turbo konvertera?.. har tänkt litegrann på att chip trimma med.. men har inte hittat något bra ännu..
så om ni vet skulle jag bli väldigt tacksam om adress eller sådant smile

sen har ja  en liten fråga till.. vissa bmw när dom gasar och sedan släpper gasen kommer det lite.. pzst ljud.. vad e det för ljud,e de turbon som dom lagt in eller  vad ?

tacksam för alla svar !!
//

BMW- Best Motor Winns !!

Skogs Arbetare
413 Inlägg
20 maj 2007
sen har ja  en liten fråga till.. vissa bmw när dom gasar och sedan släpper gasen kommer det lite.. pzst ljud.. vad e det för ljud,e de turbon som dom lagt in eller  vad ?

HAHAHA, den var bra, ne det kallas för ahahaha, dumpventil, hahahaha, den bästa idag hehe ligger och skrattar

Go For It!!

70 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Tompa_Vax skrev:

HAHAHA, den var bra, ne det kallas för ahahaha, dumpventil, hahahaha, den bästa idag hehe ligger och skrattar

JAH MEN DE E VÄL KLART DET ÄR EN DUMPVENTIL SOM DOM LAGT TILL...
men tänkte om de kanske va något annat spännande hahahaha

BMW- Best Motor Winns !!

Skogs Arbetare
413 Inlägg
20 maj 2007
okay, ´trodde du var en till sån där rolig människa, men dåsa då vet du ju vad de är ju....

Go For It!!

70 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
hehe e okej.. nemen lite kan jag faktiskt tongue..

BMW- Best Motor Winns !!

168 Inlägg
20 maj 2007
Öh är jag dum i huvet här eller? BMW har väl inga dumpventiler. Då dem inte har turbos

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
20 maj 2007
vet ej, kanske dom ej har, vet inge om bmw:s,

Go For It!!

70 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
hasse83 skrev:
Öh är jag dum i huvet här eller? BMW har väl inga dumpventiler. Då dem inte har turbos

haha man kan turbokonvertera till turbo.. och sedan lägga in en dumpventil hahaha

BMW- Best Motor Winns !!

1 231 Inlägg
20 maj 2007
Ja en turbo kan du glömma... finns inget riktigt bra sätt att öka effekten på annars. Synd att förstöra en sån fin motor med wink

Mitt projekt: Evo III

Sök