3767
Sök

Seat Leon mk1 misständer som bara den!

6 Inlägg
27 september 2014
Trådstartare
Tjenare grabbar och tjejer.

Tänkte höra lite mer er om ett eventuellt tändningsproblem, och om ni själva har råkat ut för det.

Det rör sig alltså om misständning (!?), då den hackar och rycker vid alla växlar. På tomgång så går den fint som färsk fisk i fiskekyrkan, men vid minsta belastning ifrån 1:a växeln till 5:e så rycker och bluddrar den. Om jag gasar väldigt försiktigt så kan man komma iväg ganska så smärtfritt.

Jag misstänker att det rör sig om tändspoleproblem, eller tändkablarna som börjar skriva på avskedsansökan. Men även att det kanske rör sig om att bränslepumpen som börjar ge sig?

Stiften byttes i våras och den är allmänt välservad.

Sen tänkte jag höra med er kunniga vad detta är för slang, jag bifogar bilder. De är lånade men de visar den aktuella slangen, den ser riktigt misshandlad ut. Jag har vitmarkerat den.

Tack ska ni ha  smile

6 Inlägg
27 september 2014
Trådstartare
Jag fick inte med bilden i inlägget, men jag la upp en bild i mitt fotoalbum. Om någon känner sig manad att kika smile

Fri fart för ett fritt folk!
15 032 Inlägg
27 september 2014
vevhusventilation antar jag att det är...  är den trasig kan den vara del i misständningarna.

skulle börja med att kolla vilken cyl misständningarna är.

dom är känsliga så inget konstigt med en 1.8Trött som misständer.

går att logga spolarna med tex autocom eller vagcom  så ser du vilken cyl felet är
sen kan man testa att flytta spolarna och se om felet flyttar sig.

förutsätter att du har nya stift redan för det är det första man byter på dessa maskiner och INGET!!!! annat än ngk stiften.. resten är skit

Kör fort så hinner inget hända...

6 Inlägg
27 september 2014
Trådstartare
Aha Growe, det var lite som jag misstänkte. Perfekt, får ta och byta ut den där.

Jag ska ta och glida in på verkstan här i veckan då och be de koppla upp bilen och se vart felet ligger, plus ny tändkabelsats. Självklart är stiften nya, relativt. I våras byttes de ut, så de bör det inte vara något fel på smile

Sök