Montering av öppetfilter på saab 9-5 turbo

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 september 2011 · 6 170 Inlägg

volvo_240_GL skrev:
Om man sätter dit en återcirculations dump då?

Det sitter monterat original..

Och nej, öppen dump (som jag antar du menar) på en saab med T7 är ajja bajja såvida man inte trycker genom LMM.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
volvo_240_GL
21 september 2011 · 357 Inlägg

en återcirculationsdump då går den inge dåligt

Volvo 850 (1993)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 september 2011 · 6 170 Inlägg

volvo_240_GL skrev:
en återcirculationsdump då går den inge dåligt

Nej originaldump går den inte dåligt av.

Och den låter inte mer för att du byter mot en annan återcirkulerande dump heller.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
rybbe
22 september 2011 · 614 Inlägg

volvo_240_GL skrev:
Om man sätter dit en återcirculations dump då?

Återcirkulations dump har du redan original. För 9-5an använder sig väl av LMM?? (rätta mig någon här om jag har fel)

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
rybbe
22 september 2011 · 614 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Hahaha ja det är väl klart man ska, annars ramlar ju filtret ut eftersom det är botten som håller det på plats...

HAHAHAHA detta var den roligaste tråden jag läst på länge. Fick mig ett gott skratt i 5 minuter big_smile.
(Inget illa menat till Volvo_240_Gl big_smile alla kan inte kunna allt om bilar big_smile)

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 september 2011 · 6 170 Inlägg

rybbe skrev:

volvo_240_GL skrev:
Om man sätter dit en återcirculations dump då?

Återcirkulations dump har du redan original. För 9-5an använder sig väl av LMM?? (rätta mig någon här om jag har fel)

Nej du har alldeles rätt...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
rybbe
22 september 2011 · 614 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

rybbe skrev:

volvo_240_GL skrev:
Om man sätter dit en återcirculations dump då?

Återcirkulations dump har du redan original. För 9-5an använder sig väl av LMM?? (rätta mig någon här om jag har fel)

Nej du har alldeles rätt...

Jag hade det ja big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
funkyp
9 maj 2013 · 118 Inlägg

God afton. Ytterst bedagad tråd men vill enbart ställe en kontrollfråga. Ifall man skaffar dieselsnorkeln samt ett passande sportluftfilter ( NOTERA, ej öppet) kan man då få detta älskvärda insugsljud?

Gizmojohan
9 maj 2013 · 3 295 Inlägg

funkyp skrev:
God afton. Ytterst bedagad tråd men vill enbart ställe en kontrollfråga. Ifall man skaffar dieselsnorkeln samt ett passande sportluftfilter ( NOTERA, ej öppet) kan man då få detta älskvärda insugsljud?

Nja. Kan jag väl inte påstå, ljudet får nog mest med öppet filter. Hade sånt där maptun insatsfilter och dieselsnorkel på min men var inte nöjd.

funkyp
9 maj 2013 · 118 Inlägg

Ok, hur lyckades du kringgå problemet?

Gizmojohan
12 maj 2013 · 3 295 Inlägg

Jag monterade ett oljefritt öppet filter. Finns att köpa kit på www.Speedparts.se tex..

funkyp
13 maj 2013 · 118 Inlägg

Okej. Jag var också inne på detta tills jag läste alla de otaliga trådar anbelangande själv placeringen. Har du flyttat upp den en bit på inloppsröret?

jojje81 George
13 maj 2013 · 1 956 Inlägg

Det är väl inget fel på placeringen så länge man har filtret så långt upp det går mot skärmen.. kör själv så

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Driven08
24 juli 2013 · 152 Inlägg

Har ni märkt av någon skillnad effektmässigt med sportluftfilter (insats) och dieselsnorkel ?

smile

X40 Nordic Forum
Volvo S40 "2.0T Blackline" (2000)
alex_side Neerd
24 juli 2013 · 1 596 Inlägg

Driven08 skrev:
Har ni märkt av någon skillnad effektmässigt med sportluftfilter (insats) och dieselsnorkel ?

smile

Ingen effekt skillnad för fem öre:) bara ljudet som blir så sjukt härligt:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
sogat
28 september 2014 · 153 Inlägg

Jag köpte dieselsnorkel och maptuns insatsfilter till min 9-5 Aero och jag är lite besviken, jag hoppades på att ljudet skulle höras mer än vad det gjorde. Fatta mig rätt - Det hörs mer, speciellt insugsljudet men det är fortfarande mindre än vad jag förväntade mig. Tveksamt om det överhuvudtaget hörs i kupén, sen hörs ju förstås ett öppet lättare in i kupén eftersom den flåsar i motorrummet till skillnad från original som mynnar ut i fronten på bilen. Ska försöka filma vid tillfälle så får ni själv avgöra.

Vet att det är en gammal tråd men ville få mitt sagt efter att jag hittat detta som första resultat vid Googlesökningen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang