hata korta vägbulor,någon mer som har fasnat på en vägbula med bilen idag?

Inkster Fartsyndare/Musik-narkoman
19 maj 2007 · 199 Inlägg

tack för medhåll big_smile ..varför skall man få "skylla sig skälv om man har en låg bil?? finns ju andra möjligheter till farthinder ist för vägbulor... finns ju även flera olika modeller

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
_Palmen
19 maj 2007 · 306 Inlägg

min "traktor" som många kallar det (740) tar i i vissa bulor. Igår när jag körde så kröp jag över en bula och känndes som hele bilen lyftes upp och då körde jag snett över. Så det blir nog att höja bilen så att man kan köra överallt.

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se
Andreas 940 -utan 940
20 maj 2007 · 1 728 Inlägg

Wee skrev:
Finns sånna fyrkantiga bulor här också, 1 på varje körfält, istället för att åka över dom så kan man köra imellan..

De vi har här är placerade på smala enkelfiliga gator så man måste köra över dem med minst ett hjulpar.

Pillevinken
20 maj 2007 · 406 Inlägg

Verkar som om dom övergett vägbuleruschen här runtomkring nu. Blir fler och fler chikaner vilket jag tycker är bra mycket bättre. Dom fyller sitt syfte och man förstör inte bilen

My way or the highway? I take both sideways
DeLorean Live the dream
20 maj 2007 · 358 Inlägg

Jag blev inte hindrad av en "bula" idag...snarare av en grop...
kan inte fatta att man inte ser att det finns bilar som inte klarar bulor och gropar...
(jag kör ingen j-la SUV) och nej ...bilen är inte tok-sänkt.
Tycker att det suger att de inte tänker på att det finns andra bilar än Volvo och Saab.

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Team-Adolfsson Gödseldräng
20 maj 2007 · 4 529 Inlägg

i aneby har dom satt dit något stort fyrkatning betong fundament som täcker hela körbanan
och det är gupp för bussar men kör man med bilen där hör man hur det nästan knäcker ifrån upphägningen på bilen borde ta lastmaskinen och köra bort skiten har ju dynamit på praktik jobbet wink

TT-Avant
20 maj 2007 · 6 851 Inlägg

Kristian_V skrev:
[
Om SBP har broms test med för stora rullar, så är det ju inte bil ägarens fel/problem, eller?

Nu ska vi se..Det är lag på att man skall besiktiga bilen minst 1gång om året.
Tror inte de har olika storlekar på sina bromsrullar för std. bilar.

Är det då så att man har sänkt sin bil så pass mycke så man inte kommer över rullarna så skulle jag vilja påstå att det ÄR ägarens fel. el. problem..!


Är bilen så låg org. så vet nog bilprovningen om detta (oftast iaf.) och kan då välja att göra bromsprov på ett annat sätt.

Nu säger jag inte att det är rätt med vägbulor, det tycker jag inte heller. Har själv en sänkt S6a och har prob. med SBPs anordningar. Men det går om man är försiktig att komma både på och över lyften och rullarna...

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Streammen Kalaskillen
20 maj 2007 · 246 Inlägg

AudiS skrev:
Min bil är helt orginal ang höjd och spoilers, men den tar i väldigt många farthinder, man måste köra på sne över om ens det går. Då är altså min bil olaglig...... Vilket idiotiskt resonemang!!

Farthinder är det värsta jävla skiten som finns, totalt jävla idiotiskt.  Dessutom drar alla på direct efter, och varför i helvete ska man ha ett farthinder på en 50 väg, om det är 50 ska man väl inte behöva sakta ner till 10 för att komma över, och sedan gasa på igen, snacka om miljöförstöring...

Håller med dig helt till fullo, farthinder skapar bara orytm i trafiken, ett jävla "juckande" med bilen. dessutom på en 50 väg, som du säger? ibland fattar man inte vad vägverket och kommunerna tänker med. Bara för att halva sveriges befolkning kör med dessa sossecontainer till V70, och inte en annan wink usch!

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
Mäki Långsam Perfektionist
20 maj 2007 · 4 800 Inlägg

Här har dom ÄNTLIGEN börjat förstå att chikanerna är bättre, dom fungerar ju för alla bilar (dessutom är dom roligare än vägbulorna)
Än har jag inte nå större problem med vägbulor, men det är väl på gång när jag smäller på kjolpaket på bilen, hoppas på fler chikaner innan dess wink

Sen vill jag påstå att Sveriges vägar är väl till för alla bilar, höga som låga, stora som små? Rätta mig gärna om jag har fel.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
DeLorean Live the dream
20 maj 2007 · 358 Inlägg

Mäki skrev:
Här har dom ÄNTLIGEN börjat förstå att chikanerna är bättre, dom fungerar ju för alla bilar (dessutom är dom roligare än vägbulorna)
Än har jag inte nå större problem med vägbulor, men det är väl på gång när jag smäller på kjolpaket på bilen, hoppas på fler chikaner innan dess wink
Sen vill jag påstå att Sveriges vägar är väl till för alla bilar, höga som låga, stora som små? Rätta mig gärna om jag har fel.

Kurvor är ql (det tycker min bil om)
Men vad säger ni om dessa "Privata" fartdämpare som finns lite var stans?

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
20 maj 2007 · 1 781 Inlägg

Tompa_Vax skrev:
har man sänkt så at man inte kan åka över ett par vägbulor så är du ju inte lagligt, man får jnu faan  skylla sej själv ju. haha skaffa hydralic så kan ni ju höja och sänka när ni vill,

hmm.. du får sänka bilen hur mycket du vill bara inte fjädrarna går lösa från fjäderbentallriken när du höjer upp bilen på lyft!

Team Insane Racing
Journath Jägare
21 maj 2007 · 172 Inlägg

Med morsanbil är det bara spjätta på.. glyger så skönt när det är bara såna där ner stignings hinder som vi har i vimmerby! tongue

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang