Bytte spridare till orangea t5 och satte dit en btr. Så nu går den som den ska tills den surar ner sig då den får för mycket soppa istället, så va ska jag göra åt det? större lmm?
DU MÅSTE HA CHIPP som gör så den vet vad den ska göra... Du kan inte bara kasta i lite olika saker och hoppas på det bästa! Det blir ju helt fel anledningen att den surar ner sig nu är ju för att den pösar på med soppa som fan vilket funkar fint när man har ladd men på tomgång måste datorn veta att den ska ha mindra soppa pga större spridare! Och Saab turbo spridarna är "tegel bruna"
Du kan åka med typ 0.6 bar i ladd lätt med turbo boxar och turbo spridare utan att kompsänka men du måste ha boxar som förstår vad som händer... Nu är inte motorn van vid tvångmatning och klarar inte att fetta på tillräckligt mycket när laddet kommer utan går snålt och i värstafall spikar... Turbo boxarna har en helt annan tändnings kurva och bränsle mapp... Har du någon koll på lambdat när du kör?
Du kan åka med typ 0.6 bar i ladd lätt med turbo boxar och turbo spridare utan att kompsänka men du måste ha boxar som förstår vad som händer... Nu är inte motorn van vid tvångmatning och klarar inte att fetta på tillräckligt mycket när laddet kommer utan går snålt och i värstafall spikar... Turbo boxarna har en helt annan tändnings kurva och bränsle mapp... Har du någon koll på lambdat när du kör?
Oranga t5 flödar ca 310 cc vid 3.8 bar. Och du kör nu 3 bar. Där blir det med galet. Sedan så måste du öka lmm lika mycket i procent som du ökar spridarna.
Tex blåa t5 spridare ca 73mm i innerdiameter. Gröna 968 ca 76mm. Finns att räkna på detta.
Oranga t5 flödar ca 310 cc vid 3.8 bar. Och du kör nu 3 bar. Där blir det med galet. Sedan så måste du öka lmm lika mycket i procent som du ökar spridarna.
Tex blåa t5 spridare ca 73mm i innerdiameter. Gröna 968 ca 76mm. Finns att räkna på detta.
okej, har orangea t5 spridare i min, så vilken diameter borde jag ha på lmm,en då?