Dodge Demon i Sverige

Hedning Fd Bannad
25 mars 2009 · 657 Inlägg

Tjena tjena...

Är moparfantast som kikar runt lite allmänt på köp och sälj osv, och det slår mig att jag aldrig sett en demon någonstans......?

om man kollar på forumet så finns hela 1 Demon! (och hur många Dusters?)
Så frågan är ju, är alla som äger dem doldisar som inte är med i garaget eller finns det helt enkelt inte fler?

Om någon hade några siffror vore det ju kul att se.....

Märkesbög
Soderqvist
25 mars 2009 · 660 Inlägg

Om det är en ovanlig bil så är det nog bara gamla samlare som äger dom tongue

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Moparboy440
25 mars 2009 · 4 682 Inlägg

ovanliga e dom ju inte direkt, lite ovanligare än duster men nog finns dom.
orsaken till att du kanske inte hittar så många är att p.g.a religiösa tokstållar tvingades Dodge byta namn på Demonen från demon till  Dart Sport 1973 roll . alltså e de bara 71:orna och 72:orna som heter Demon.

Moparboy440
25 mars 2009 · 4 682 Inlägg

440duster tipsade mig om denna sida där de finns ett register över mopar bilar http://www.moparsweden.com/ , klicka på "Moparbilar i Sverige" för att se registret.

Hedning Fd Bannad
25 mars 2009 · 657 Inlägg

Det ska alltså finnas 16 st Demon 70-71or i Sverige och man har bara sett till en?

borde tyda på att det gått illa för många av dom som är i Sverige, synd, häftiga bilar....

Märkesbög
Moparboy440
25 mars 2009 · 4 682 Inlägg

Hedning skrev:
Det ska alltså finnas 16 st Demon 70-71or i Sverige och man har bara sett till en?

borde tyda på att det gått illa för många av dom som är i Sverige, synd, häftiga bilar....

nu finns ju inte alla bilar uppladdade på garaget , finns faktiskt inte så mycket V8:a folk här sad .
dessutom finns de ju säkert fler än va som står i registret , importbilar med u.s.a papper o.s.v.

Hedning Fd Bannad
26 mars 2009 · 657 Inlägg

Moparboy440 skrev:

Hedning skrev:
Det ska alltså finnas 16 st Demon 70-71or i Sverige och man har bara sett till en?

borde tyda på att det gått illa för många av dom som är i Sverige, synd, häftiga bilar....

nu finns ju inte alla bilar uppladdade på garaget , finns faktiskt inte så mycket V8:a folk här sad .
dessutom finns de ju säkert fler än va som står i registret , importbilar med u.s.a papper o.s.v.

Men jag tycker ändå att fler borde dyka up på blocket, Usa:bil osv.... men har aldrig någonsin sett någon till salu, därför drar jag slutsatsen att många är renoveringsobjekt....

annars är alla ägare så nöjd med den att dom inte vill sälja eller visa upp den;)

Märkesbög
Stellan_Clausen
26 mars 2009 · 635 Inlägg

Dodge Demon har en tuff kaross, ser lite råare ut än dustern, var nära att köpa en Demon i mitten av 80-talet !!

Moparboy440
27 mars 2009 · 4 682 Inlägg

VOLVO 240KUNGEN skrev:
Dodge Demon har en tuff kaross, ser lite råare ut än dustern, var nära att köpa en Demon i mitten av 80-talet !!

jo dom har ju en lite aggresivare front än dustern, gör sig jävligt bra i svart!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/56051/605164_awmyiw.jpg

opelwallander
10 december 2014 · 13 Inlägg

Jag har en 71a demon smile

Mercedes C-klass 220 cdi "Black amg" (2008)
Dodge Dart demon "Demon" (1971)
BMW E30 "327" (1987)
R_fused There is no replacement for displacement
12 december 2014 · 630 Inlägg
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
12 december 2014 · 1 004 Inlägg

R_fused skrev:
Här finns en:) http://www.blocket.se/uppsala/DODGE_DEM … amp;last=1

Sån skulle man ha! big_smile

"My drinkingteam has a racingproblem"
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 december 2014 · 14 060 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

R_fused skrev:
Här finns en:) http://www.blocket.se/uppsala/DODGE_DEM … amp;last=1

Sån skulle man ha! big_smile

Ja, den är frän!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
12 december 2014 · 26 155 Inlägg

Moparboy440 skrev:

Hedning skrev:
Det ska alltså finnas 16 st Demon 70-71or i Sverige och man har bara sett till en?

borde tyda på att det gått illa för många av dom som är i Sverige, synd, häftiga bilar....

nu finns ju inte alla bilar uppladdade på garaget , finns faktiskt inte så mycket V8:a folk här sad .
dessutom finns de ju säkert fler än va som står i registret , importbilar med u.s.a papper o.s.v.

Jag får då upp över 20 sidor med V8-bilar om jag söker på Garaget..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang