5353
Sök

Volvo v70 manuell 00 140 hästars motor, INGET DRAGLÄGE VID MINUSGRADER

894 Inlägg
26 december 2014
Trådstartare
Tja alla detta är nåt som givit mig och många andra huvudbry nu när det vart minusgrader nån som har någon ide??

Har en volvo v70 00 manuell 140 hästars motorn gått 28.... mil

Dragläget funkar kanon bra så länge det inte blir minusgrader

Det har nu blivit minusgrader här några dagar och dragläget existerar knappt måste ge bra med gas samtidigt som jag släpper kopplingen för att komma igång o detta är enbart när bilen är kall så fort den blivit varm försvinner problemet för att sen komma tillbaka när bilen stått o blivit kall

Någon som har några ider???

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

894 Inlägg
27 december 2014
Trådstartare
Ingen som kan ha nån gissning

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

Evildan
27 december 2014
Lågt med bromsvätska i behållaren?
Vatten/luft i slavcylindern?

894 Inlägg
27 december 2014
Trådstartare
Evildan skrev:

Bromsvätskan ligger på max

Lyftning elker vatten i slavcylibdern finns det nåt enkelt sett att se detta eller är det byta som gäller för att se det?

406 Inlägg
27 december 2014
stoltosmart skrev:
Evildan skrev:

Lyftning elker vatten i slavcylibdern finns det nåt enkelt sett att se detta eller är det byta som gäller för att se det?

Byta OCH lufta.....du kan inte SE om det finns vatten!
Har samma bil o upplever nästan samma grej....är dock inget problem för mig just nu så jag bryr mig inte förrän det blivit värre...Va ute o kolla min bil nu i mörkret men kunde inte se om det va nån seperat behållare till kopplingen som på vissa honda tex..eller om det är bromsvätskebehållaren som gäller!

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

894 Inlägg
27 december 2014
Trådstartare
xc90 skrev:
stoltosmart skrev:
Evildan skrev:

Byta OCH lufta.....du kan inte SE om det finns vatten!
Har samma bil o upplever nästan samma grej....är dock inget problem för mig just nu så jag bryr mig inte förrän det blivit värre...Va ute o kolla min bil nu i mörkret men kunde inte se om det va nån seperat behållare till kopplingen som på vissa honda tex..eller om det är bromsvätskebehållaren som gäller!

Okej får väl byta o lufta då jag upplever detta som ett problem

Men hur kommer det sig att problemet enbart visar sig när det vart minusgrader och försvinner så fort bilen blivit varm?
Senast redigerat av stoltosmart (27 december 2014)

82 Inlägg
27 december 2014
Går ju mäta fukthalten i bromsvätskan men den är säkert inte bytt på länge, om nånsin så börja med det. Är ju relativt enkelt och billigt att testa.

Att det blir så när det är kallt kan ju bero på fukt i systemet? Sliten koppling?

894 Inlägg
27 december 2014
Trådstartare
Haglund_Robin skrev:
Går ju mäta fukthalten i bromsvätskan men den är säkert inte bytt på länge, om nånsin så börja med det. Är ju relativt enkelt och billigt att testa.

Att det blir så när det är kallt kan ju bero på fukt i systemet? Sliten koppling?

Bytte bromsvätskan det första jag gjorde när jag köpte bilen brukar göra så just på grund av för gammal vätska på en verkstad så de lufta hoppas jag

Sliten koppling samt slavcylibdern har jag tänkt på med lite så det lutar jo åt nåt av dom

82 Inlägg
28 december 2014
Är vätskan bytt äre inte mycke mer att göra än att plocka ner lådan tror jag

894 Inlägg
28 december 2014
Trådstartare
Tack för alla svar Har sökt lite mer själv också men har allt inåtanke just nu

Dåligt med olja i lådan och fel olja i lådan kan detta vara några alternativ
Senast redigerat av stoltosmart (28 december 2014)

406 Inlägg
28 december 2014
stoltosmart skrev:

NEJ vill jag säga eftersom du har manuell låda.......har inget med dragläget o göra.
Eftersom det är hydralisk koppling så TROR jag inte du behöver oroa dig för mycket(typ byta koppling osv) utan byt vätskan på verkstad om du inte kan själv(kan inte va så dyrt) EV måste du byta nån slavcylinder el liknande osså.. men hör med nån verkstad du litar på så dom inte lurar dig.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

894 Inlägg
28 december 2014
Trådstartare
xc90 skrev:
stoltosmart skrev:

NEJ vill jag säga eftersom du har manuell låda.......har inget med dragläget o göra.
Eftersom det är hydralisk koppling så TROR jag inte du behöver oroa dig för mycket(typ byta koppling osv) utan byt vätskan på verkstad om du inte kan själv(kan inte va så dyrt) EV måste du byta nån slavcylinder el liknande osså.. men hör med nån verkstad du litar på så dom inte lurar dig.

Okej låter kanon verkstan jag brukar åka till öppnar den 8 tror jag ska höra med dom då

Bromsvätskan är bytt hos dom ska efter nyår byta växllådsolja o se om de hjälper

Slavcylibdern har vi med vart inne på

324 Inlägg
29 december 2014
stoltosmart skrev:
Bromsvätskan är bytt hos dom ska efter nyår byta växllådsolja o se om de hjälper

Som nämnt ovan, oljan ska inte ha nåt med det att göra eftersom det är en manuell, som har torr koppling... Väldigt intressant problem detta.

894 Inlägg
29 december 2014
Trådstartare
Catoxxo skrev:
stoltosmart skrev:

Som nämnt ovan, oljan ska inte ha nåt med det att göra eftersom det är en manuell, som har torr koppling... Väldigt intressant problem detta.

Jo elller inte verkar som så fort men luskat redan på nåt o sen forskat mer i det kan de ej vara de

Har också haft problem med att bilen dött då jag lagt i 1 ifrån backen misstänker att det hör ihop på nåt sätt

Sök