Vinyl spray, hur tar man bort?

Industry Alfa Romeo 166
7 januari 2015 · 310 Inlägg

Löst!

Senast redigerat av Consan (28 februari 2015)

Ford Focus (2015)
zzr94092
7 januari 2015 · 4 385 Inlägg

varför ska du ha bort det,går det inte att lacka över bara?

Andyah
8 januari 2015 · 242 Inlägg

har du testat med plastprimer o sen färg på det?... eller bara testat o lackat en liten del o se hur det sitter?

Glesmark
8 januari 2015 · 1 938 Inlägg

Det du skriver är inte logiskt, vinylmedel tar man bort med interiörschampo eller annat tvättmedel för att inte skada plasten.
Thinner tar garanterat bort det.
Om du använder spackelspade så undrar jag vad det är du vill ha bort, vinylglans är bara ett några mikrometer tunnt lager.

Ta en bild och måla ut en pil på exakt det du vill ha bort.

JBeam
8 januari 2015 · 201 Inlägg

Consan skrev:
Tjena. någon som vet hur man får bort vinyl spray som oftast är sprayat över plastdetaljer på bilar? jag ska lacka om lite inredning men får fan inte bort skiten. plasten måste vara helt ren! Har testat med thinner och dra med en spackelspade och då får ja loss lite grann men de går segt. Dessutom kan thinner skada plasten.


det ser ut som på denna bild , dock inte min bil eller bild.
Har någon nå tips på hur man får bort vinyl lagret som är sprayat på plasten?


http://triumphpc.com/work/280zx/thresholdpaint2.jpg

Det du försöker få bort är antagligen "originalfärgen" på listerna.
Nu när du väl börjat pillat bort det måste du ju få bort allt för att få en fin yta när du lackerar dom..
Om det finns områden du inte rört än så bara rengör med grovsvamp och förtunning typ cellulosa. Det är typ det enda som tar bort silikonet som antagligen ligger där.. Förtunning mattar ut listerna, men vad gör det om du ändå ska lackera dom. Där du pillat bort färg kan du ju lika gärna slipa bort resten för hand.

Senast redigerat av JBeam (8 januari 2015)

Andyah
8 januari 2015 · 242 Inlägg

känns som att smidigast nu för ts är att hitta nya lister som inte är skadade smile mycket jobb att få bort allt perfekt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang