4632
Sök

Volvo 740 -90 går dåligt

4 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
Hej jag har problem med min volvo 740 -90 med b230f. jag tankade den 16L och den 6mil och ställde bort den över natten och dagen efter kom jag ungefär 1mil innan den inte går på alla cylindrar. detta har hänt några gånger förr men det går till sig när man tankar den då går den bara fint. pumpen under är kopplade direkt till batteriet om de har nåt med saken att göra. skulle vara tacksam för svar börjar svida i plånboken hmm

508 Inlägg
8 januari 2015
Vänta, så problemet är att soppan tar slut fort eller är det att den går dåligt? Förklara bättre.

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673

6 578 Inlägg
8 januari 2015
Hej!
Du har inte två pumpar??? Om du har det så kan jag ge mig tusan på att det är den bakre pumpen som strular. Det är ju bakre pumpen som ser till att främre pumpen får soppa när tanken är halvfull eller mindre, Annars fungerar självrinning fram till främre pumpen.
Det är antingen pumpen i sig som är dålig (den pumpar bara med 0,1bar) eller också har kablaget på tankens lock ärgat.
Att kablarnas anslutningar på tanklocket ärgar är mycket vanligt.

4 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
GuggeKarlberg skrev:
Vänta, så problemet är att soppan tar slut fort eller är det att den går dåligt? Förklara bättre.

ja problemet är att det tar slut fort

4 Inlägg
8 januari 2015
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej!
Du har inte två pumpar??? Om du har det så kan jag ge mig tusan på att det är den bakre pumpen som strular. Det är ju bakre pumpen som ser till att främre pumpen får soppa när tanken är halvfull eller mindre, Annars fungerar självrinning fram till främre pumpen.
Det är antingen pumpen i sig som är dålig (den pumpar bara med 0,1bar) eller också har kablaget på tankens lock ärgat.
Att kablarnas anslutningar på tanklocket ärgar är mycket vanligt.

jo men har kollat nu båda pumparna funkar som dom ska

Sök