3556
Sök

Enklast gå igenom bilbesiktning i Svalövsområdet?

1 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Jag har en bil av lite äldre modell som verkar gå fint, dock är det ett mindre hål i avgasröret så det låter lite mer än normalt, men inte helt märkbart. Vad jag kan se själv tror jag att den i övrigt kommer gå igenom besiktning, men är rädd för denna lilla defekt.

Bedömer att om jag får en besiktningsman som är på gott humör kan det gå (tycker man hör om det alltför ofta). Jag bor i Svalöv och ska hitta en bra, snäll station. Jag har kikat på Carly (bilbesiktning Svalöv) på listan för alla stationer omkring Svalöv, och hittat att Besikta i Landskrona har fått 5.0 i betyg. Jag vet inte, känns spontant att ClearCar som nytt bolag och vill etablera sig och få återkommande kunder är lite snällare än lite större Besikta, men kanske har fel?

Tänkte jag frågar här, säkert många som besiktar bilar i området, något tips?

3 354 Inlägg
12 januari 2015
dem bör märka hålet direkt på avgastestet. förutsatt att bilen är såpass ny att dem testar avgas

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

4 578 Inlägg
12 januari 2015
har du lamdasond på bilen så kommer du att få fel lamdavärde

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 januari 2015
Laga hålet!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

4 578 Inlägg
12 januari 2015
precis,varför ens fundera på att besa med hål på avgas...

10 165 Inlägg
12 januari 2015
Kör obesiktigat det kanske polisen inte märker?

Ett hål i avgasröret är något man fixar för det är inget man vill åka runt med och besiktningen kommer ej missa det.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Likbärgare
375 Inlägg
12 januari 2015
För att svara på din fråga, Som upperbarligen var jävligt svårt!

Besiktia i Landskrona är ingen bra depå, Även om din bil är perfekt sätter dem tvåa på handbroms för att du ska komma tillbaka och betala 300 kr till. Så dem rekommenderar jag inte, Därimot Bilprovningen på Berga i Helsingborg är rättvisa och ger tvåor man ska ha. Så din bil kommer troligtvis inte gå igenom där heller!

Chansa på den nystartade i Svalöv!

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Vettemannen
12 januari 2015
JensanP skrev:
Jag har en bil av lite äldre modell som verkar gå fint, dock är det ett mindre hål i avgasröret så det låter lite mer än normalt, men inte helt märkbart. Vad jag kan se själv tror jag att den i övrigt kommer gå igenom besiktning, men är rädd för denna lilla defekt.

Bedömer att om jag får en besiktningsman som är på gott humör kan det gå (tycker man hör om det alltför ofta). Jag bor i Svalöv och ska hitta en bra, snäll station. Jag har kikat på Carly (bilbesiktning Svalöv) på listan för alla stationer omkring Svalöv, och hittat att Besikta i Landskrona har fått 5.0 i betyg. Jag vet inte, känns spontant att ClearCar som nytt bolag och vill etablera sig och få återkommande kunder är lite snällare än lite större Besikta, men kanske har fel?

Tänkte jag frågar här, säkert många som besiktar bilar i området, något tips?

Laga hålet!!!!!!

/Benny

Trucker
1 434 Inlägg
12 januari 2015
Laga hålet, åk till lokala mekonomen/bilverkstan runt hörnet, be dom sätta en svetsloppa eller kemiskmetall runt om..

eller så köper du kemiskt metall/tätningsmedel/något som du kan fixa hålet med och besöker närmaste GDS hall och fixar det själv... klart helt ovärt att försöka besikta bilen med hål i avgasstemet smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Muttley
12 januari 2015
Ska du lyckas med de bör du få en döv eller blind besiktningsman.  Alltså Hässleholm har en station som lär passa utmärkt.  Men eftersom jag förespråkar att man faktiskt ska köra runt med en okej bil så får du själv ta reda på vilken av dem.

Sök