4604
Sök

Volvo 855 GLT -97 170hk 20v - Startar ej

Melchert
182 Inlägg
17 januari 2015
Trådstartare
Hej!
Nu har jag problem med 855:an igen.
Igår startade den som vanligt utan problem, men idag när jag skulle till stan så starta den inte så jag fick låna styv fars bil.
När jag kom hem igen forskade jag lite i problemet och kom fram till att det kanske var att den inte fick tändning eftersom man kunde nöta i åratal men någon tändning då och då.

Så jag bytte tändspolen till en ny jag har haft liggande utan några framgångar.
Så min nästa teori är att den inte får något bränsle eftersom att när jag nöter så tänder det till mer och mer ju längre man nöter tills han startar med så låga varv att den dör igen sen får man börja om.

Kan det vara bränslepumpen som har gått så att det blir självsug in och det är därför den startar?
Eller är det kanske bränslefiltret som är igentäppt men då borde man ha kunnat känna något igår?
När man vrider på nyckeln till läge 2 ska man höra i tanklocket att pumpen surrar i 1-2 sekunder, vrider av nycken och tillbaka till läge 2 igen och höra pumpen igen surra?

Eller kan det vara något annat fel?

Tack på förhand!
Senast redigerat av tiquz (19 januari 2015)

"You can pick the game, but you can't change the rules."

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
17 januari 2015
Låter som att det förhoppningsvis kan vara bränslepumpsrelät som strular. Vrider du till läge 2 med nyckeln så ska du höra ett litet surrande från bränslepumpen.
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (17 januari 2015)

Nöjeskör närproducerat

Sök