5192
Sök

Audi A6 TDI -2010:ans årsmodell startar på 1000 varv men sjunker hastigt och stängs sedan av!

1 Inlägg
23 januari 2015
Trådstartare
I förrgår startade jag bilen och den funkade riktigt klockrent.
Men igår, då försöker jag starta och den går bara upp på 1000 varv för att sedan drastiskt sjunka ner till 750, sedan 500 och sedan har den lagt av. Det är precis som att startmotorn drar men sedan bryts allting. Allting går fortare än på 2 sekunder. Är manuell växellåda och den svarar inte på gasen när jag försöker trycka ner den vid start. Är en dieselmotor.

Har haft bärgare här för att få starthjälp men det visade sig väldigt fort att det inte var batteriet det var fel på.
Har någon här inne någon aning på vad det kan vara? Bytt bränslefilter för bara 3 månader sedan så känns ologiskt att det skulle vara den?

Sedan måste jag även berätta att vi var uppe i Norrbotten för 3 dagar sedan, bilen hade varit i varmgarage (i ungefär 3-4 dagar) och sedan när vi kör ut så var det en 20-35 minusgrader efter vägen. När den väl råkar hamna under halvtank är vi snabba på att köra in på Statoil i Skellefteå för att tanka. Kan det på något sätt blivit att det blivit vatten i tanken eftersom den var varm i garaget och sedan svinigt kallt? Men det lustiga i det hela är ju att sedan när jag väl kommit hem så startar jag bilen dagen efter och den funkar klockrent? Var ungefär -3 minusgrader när vi kom hem. Vi har inte garage här hemma utan den står vid en motorvärmarstolpe!

Kom gärna med tips och råd. Idag ska jag och några kompisar kolla upp om det kan vara bränslepumpen men har ni något annat bra råd så lyssnar jag gärna!
Senast redigerat av AudiPower_ (23 januari 2015)

Sök