9 februari 2015
Trådstartare
Hej hej!
Nu har man börjat fått sug att trimma bilen lite mer. Har för tillfället Trimchip, justerbar WG som ska ställas till 1 BAR efter jag fått till bilens misständningar, samt förstärkta tryckrör.
Det jag kollar på just nu är kamaxlar, topplock och avgasrör!
Har ni några tips på avgasrör som inte kostar skjortan med i hög kvalitet för priset samt rostfritt och sportkatalysator? Hört att 3 tum ska vara bra i varje fall, vissa säger dock att man ska ha 3 tum i downpipe och 2,5 efter kat? Är ute efter effekt mest, men fetare ljud uppskattas!
Jag letar just nu efter en begagnad 531 topp, verkar vara skroten man ska vakta som en gam. Övriga tips på hur man får tag på en som inte kostar över 2000 kr uppskattas!
Kamaxlar har jag kollat på är eftermarknadskammar samt Vx3 och H-kammen. För tillfället vill jag ha en H kam då jag inte är så rutinerad med inställningen av eftermarknadskammar och lyschcaps osv. Gärna tips på vart jag kan få tag på en sådan eller annan rejäl kam med högregister. Det bästa jag hittat hitills är KL racings kam i H-profil för 2000Kr.
Vill helst inte betala så jäkla mycket för ett avgasrör, så länge det är bra flöde, rostfritt och godkänt är jag nöjjd.
Alla tips uppskattas!