4818
Sök

Byte av motor Audi a4 2006 2,0 tfsi

52 Inlägg
12 februari 2015
Trådstartare
Tjena.
Är det någon som vet om det är något speciellt att tänka på om man ska byta motor i en Audi a4 2,0 tfsi? Är allt samma på motorerna även om det är två-eller fyrhjulsdriven? Speciellt den senaste frågan jag vill ha svar på! big_smile

Tack på förhand!

Avstängd
10 388 Inlägg
12 februari 2015
Sandstrom_ skrev:
Tjena.
Är det någon som vet om det är något speciellt att tänka på om man ska byta motor i en Audi a4 2,0 tfsi? Är allt samma på motorerna även om det är två-eller fyrhjulsdriven? Speciellt den senaste frågan jag vill ha svar på! big_smile

Tack på förhand!

Väldigt förenklat skulle man väl kunna säga att samma motorkod är ju samma motor oavsett vad (men det stämmer inte helt det heller).

Men ja, generellt är ju en AWA-motor just en AWA-motor (exempelvis)
Senast redigerat av it_mutt (12 februari 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

52 Inlägg
12 februari 2015
Trådstartare
it_mutt skrev:
Sandstrom_ skrev:
Tjena.

Tack på förhand!

Väldigt förenklat skulle man väl kunna säga att samma motorkod är ju samma motor oavsett vad (men det stämmer inte helt det heller).

Ja de är sant! Men skulle vilja veta om det finns någon som är säker smile

Avstängd
10 388 Inlägg
12 februari 2015
Sandstrom_ skrev:
it_mutt skrev:
Sandstrom_ skrev:
Tjena.

Tack på förhand!

Ja de är sant! Men skulle vilja veta om det finns någon som är säker smile

Det går inte att säga -helt- säkert (utan att möjligen ha motorerna bredvid varandra och jämföra).

Det finns varianter på alla motorer. AEB-motorerna har ex.vis olika sätt för hur vattenpumpen drivs (bara för att peka på något) och således då olika vattenpumpar på "samma motor".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök