4381
Sök

Saab 9-3 -03 1.8t SS säkringar

5 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Hej!!

Mina vindrutetorkare fungerar bra och helt normalt när jag bara slår på dom, alltså bara torkar av rutorna. Men när jag drar spaken emot mig för att spruta spolarvätska händer inget. Spolarvätskan är påfylld. Det kommer varken spolarvätska och vindrutetorkarna går inte heller igång. Om jag däremot bara slår på torkarna går dom som vanligt.
Jag gissar att en säkring har gått, men det står inte något i manualen som kan hjälpa mig förstå vilken säkring samt vart den sitter. Eller ja, det står säkert någonstans men jag förstår/hittar inte. Jag har säkringar under huven på höger sida närmast vindrutan som ser ut att vara huvudsäkringa enbart, sedan har jag inne i bilen på högra sidan av instrumentpanelen samt i bagagen på höger sida. Vart bör säkringen som styr vindrutetorkare + spolarvätska sitta? Får jag ett hum kan jag ju helt enkelt köra uteslutningsmetoden...
Eller är jag helt fel ute och det är bara att lämna in bilen?

Kram Erika

27 Inlägg
8 februari 2015
Bump!

Har exakt samma fel, men jag har kollat säkringen, Nr 15, 30amp under motorhuven... Hel och ren. Hjälp!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
14 februari 2015
Rent spontant så verkar det vara fel spaken.Blir antingen till att ta isär och kolla eller byta.
Jag hade tagit isär och mätat på kontakterna som påverkas för att se om där finns spänning.
Alt skroten. Mvh

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök