4723
Sök

Koppling?

3 Inlägg
14 februari 2015
Trådstartare
Halloj! smile

Någon som har en aning om varför det slirar "koppling"?

Satte på 6 puckad med en TYP M228 tryckplatta och det djupaenkelmassesvänghjulet. Det är när jag får laddtryck har någon utbytes turbo jag köpte begagnad skulle tippa på 300hk med org sprut. gröna 968:a spridare och 3" luftmasse.

Nu till felet jag har svetsat stoppringen i en m90 låda funkar fint med växlar o så var ute o körde o koppling tog och det funkade fint i början sen efter lite våldkörning så helt plötsligt började skiten slira "lamell" tycker det är konstigt i och med att det är 6 puckad. Skulle tro det är något som inte stämmer med tryckplattan? skulle vara tacksam för lite feedback kring det hela vad ni anser? cool

klabbarpan
3 041 Inlägg
14 februari 2015
Typ m228 är ju bara angiven diameter. Är det en sachs 618/712 eller helt enkelt en standard tryckplatta? Tryckplattan kan vara trött och klarar helt enkelt inte att nypa åt.

3 Inlägg
14 februari 2015
Trådstartare
Sachs med volvo stämpel antar att det är orginal har en annan som heter "LUX" oxå vet ej vad de är men 228mm lamell är det med.

klabbarpan
3 041 Inlägg
14 februari 2015
Standard då. Den klarar inte att greppa helt enkelt.

3 Inlägg
14 februari 2015
Trådstartare
Japp. Kan sinter lamellen fått stryk p.g.a det? har bara inte haft ork att lossa lådan.

klabbarpan
3 041 Inlägg

Sök