4365
Sök

Hjälp... Passat v5 rycker.

1 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
hejsan!

Har problem med min passat v5 4motion -00 och jag hoppas att någon kan hjälpa mig.
Det har varit över en längre tid ca 1/2 år att den periodvis börjar rycka ordentligt, blir svag, skakar på tomgång, varvtalet pendlar vid tomgång. Det kan vara i perioder på ca 1-2 veckor som den håller på för att plötsligt bli bra igen. Inbillar mig att den blir bättre när bilen blir varm.

Var på verkstad och de körde diagnis program som visade på lambdasonden, så den är bytt. Efter det så visade diagnosprogrammet ingenting, alla felkoder är raderade. Tror det var Bosh diagnosprog.

Blev ej bättre av av detta , utan samma symtom. De rådde mig att köpa en bränsletillsats för rengöring av hela bränslesystemet, redline. Efter att jag kört med den så blev det faktiskt bra, skönt tänkte jag. Men så idag ca 2 veckor efter det, så är det samma sak igen ......På verkstan föreslog de tändstiften.

OBS inga felkoder på Luftmassemätaren.

Är det någon som har förslag på vad man ska göra?
Tacksam för svar.

1 Inlägg
26 maj 2007
Jag har en Passat-99 1,8t som ryckte ibland osv. Lambdan bytte jag med men det blir sällan fel på den. Jag bytte lmm och då blev det fart på bilen igen. inga problem längre.

Ang lmm så får man inga felkoder på den vid felsökning, annars så passar dina symptom in på min bil också. fladdrar i varvtal på tomgång och ryckte ordentligt vid gaspådrag.
Senast redigerat av retrofredde (26 maj 2007)

1 813 Inlägg
26 maj 2007
min gick med ryckigt ett tag men jag bytte tändstiften sen gick den normalt igen sen ryckte den till lite ibland och det visade sig vara tändfördelarna var spruckna och så bytte dom lambdasonen och nu går bilen helt felfritt=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

956 Inlägg
26 maj 2007
Min vr6 hade liknade problem..fick tipset att helserva den med stift, olja, filter,tändkablar,rotor och fördelalock..provad att serva och efter det var alla prolbem borta

eldus veldus

Sök