$$ Stockholm - Måste bytes vattenpump på min '97 BMW 523!

Norrbagge
30 mars 2015 · 8 Inlägg

Hej hej. Norrbagge här, så jag skriver på norska.

Jeg har funnet feilen med min stakkars '97 BMW 523. Det sies at "vattenpumpen" må byttes ut, og verkstaden ga en pris på ca. 3500,- for jobbet + 4000,- for deler. Er dette en OK pris for å bytte vattenpump? Noen som kan gjøre jobben billigere? (Reg.nr. DPY532.) Let your words flow!

Senast redigerat av Norrbagge (1 april 2015)

Norrbagge
2 april 2015 · 8 Inlägg

Ingen som vet hur man lager bil? O,o

kgk
2 april 2015 · 132 Inlägg

Billigast blir det om man gör det själv men det kan vara
knepigt att få loss viskokopplingen om man inte har mekat
så mycket. Resten är egentligen inte så svårt.

3500:- för arbetet är väl inte så mycket att säga om med
dagens priser.
En vattenpump borde kosta under tusenlappen, de kanske
hade tänkt sig att byta andra delar också?

Evildan
2 april 2015 ·

Dawwe, du behövs återigen med din expertis och verktyg... big_smile

marcus80 Sir
2 april 2015 · 935 Inlägg

Har bytt dem på x antal bmw men bor inte i sthlm.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
dawwe ...has left the building...
3 april 2015 · 4 474 Inlägg

NorrB: Vattenpump finns här. Om materialkostnaden är 4000 kr så är det nog mer än bara vattenpumpen som byts, gissar på att det är snarare vattenpump, kylare och termostat. Det är lite knöligt att byta vattenpump, speciellt när man står ute på gatan som din bil gör, det finns ju vissa "miljöföreskrifter" som våra blå-vita vänner tycker om att följa. Vattenpumpsbyte för 7500 är GALET dyrt, en bra verkstad tar runt 3500 inkl material (vpump+glykol). Jag kan kanske hjälpa, men stå på gatan som senast är lite risky då en blå-vit kan tänkas åka förbi, har man nån "garageplats/parkeringsplats" att stå på så kan det funka. Annars tipsar jag om denna trevliga o kunniga verkstad, fråga efter Micke o hälsa från Dawwe big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Norrbagge
7 april 2015 · 8 Inlägg

Kgk:Verkstedet sa noe om at det inkluderte service, men jeg vil bare ha en bil som ikke koker etter 4 km körning! :p

Dawwe, the salvation of Sthlm's cars: Takk for at du reddet min Opel Omega! (She's dead now, but that's all thanks to me.) Har skickat ett PM til deg på 100% Svorska (När norrbaggar tror dom har skrivit perfekt svenska... *shrugs*) big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang