Opel Problem! Rekord 2,2i dör

graftan
28 maj 2007 · 22 Inlägg

Tjena, ja har en opel rekord 2,2i som har bestämt sig för å vägra.
Och problemet är att ja vet fan inte vare kan va.
Har bytt fördelar å tännkablar, bränslerelät samt styrboxen,för ja tjuvkoppla bränslerelät från batterie till relät, å då går den fan, ojämn som satan på tomgång men då trodde ja de va styrboxen, så ja köpte en ny på skroten men de gick inte heller nog för att de iofs kan va så att den styrboxen som ja köpte inte heller funkerar. Sen ha ja prova å satt från +15 på tännsplolen men de går inte heller. Symptomen är han han tänder å startar men motorn går inte mer än ca 1 sekund, dock efter styrboxbytet så kan den starta och gå 2-3 sekunder men dör igen på engång.
Å ja vet fan inte va de kan va, så ja är evigt tacksam om nån som är duktig på motorer kan berätta va de kan va?
Mvh/ Anton

black lion
BMW 528 (e28) "Inge smeknamn" (1985)
Niss200an
28 maj 2007 · 29 Inlägg

Får bränslepumpen signal bara när du kör me startmotorn kanske...`? Är de rätt bränsle relä o såå??

fritzo
28 maj 2007 · 123 Inlägg

Det kan inte vara självaste pumpen, hade liknande symptom på min omega, motorlampan lös, bilen dog osv. Efter jag böt pumpen har den gått klockrent!!!!  Prova att byta! Visserligen är min lite nyare men kanske är liknande grejer ändå!

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang