4727
Sök

Bocka 2 1/2" rör

Bessewisser
556 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Hallå

Nu börjar det närma sig dagen då jag ska beställa ett typ 2 Extraktor från KG trim och eftersom grenröret kommer bli på 2 1/2" så vill jag ha det samma på resten av systemet men jag vill samtidigt inte köpa ett kit från exempelvis simons eftersom jag inte vill ha deras ljuddämpare som sitter efter katten så det blir bara rör fram till sista ljuddämparen men jag har byggt 2 system till 740 förut och jag vet av egen erfarenhet att det inte funkar med raka rör och därför måste dom bockas och undrar vart i Sandviken - Gävle - Falun området man kan bocka rören? Eller om det är någon som kan göra det åt mig mot en liten slant?

Detta system ska bli ett "bolt-on" system alltså inge svetsande och sånt utan perfekt passform från början

Det kanske finns kit att köpa som redan är färdigbockade?

//SkyNard

How low

Bessewisser
556 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Är det verkligen inte som vet eller kan något om detta?!

How low

Reparatör
630 Inlägg
29 maj 2007
SkyNard skrev:
Hallå

Nu börjar det närma sig dagen då jag ska beställa ett typ 2 Extraktor från KG trim och eftersom grenröret kommer bli på 2 1/2" så vill jag ha det samma på resten av systemet men jag vill samtidigt inte köpa ett kit från exempelvis simons eftersom jag inte vill ha deras ljuddämpare som sitter efter katten så det blir bara rör fram till sista ljuddämparen men jag har byggt 2 system till 740 förut och jag vet av egen erfarenhet att det inte funkar med raka rör och därför måste dom bockas och undrar vart i Sandviken - Gävle - Falun området man kan bocka rören? Eller om det är någon som kan göra det åt mig mot en liten slant?

Detta system ska bli ett "bolt-on" system alltså inge svetsande och sånt utan perfekt passform från början

Det kanske finns kit att köpa som redan är färdigbockade?

//SkyNard

Borde väl gå att ringa till feritta eller liknande firmor som gör avgasystem å kolla med dom eller ring till ray som gör simons systemet å förklara ditt problem så kanske dom fixar som du vill ha det . Bara å ringa runt å kolla .

905 Inlägg
29 maj 2007
dom flesta mekniska verkstäder brukar väl ha tillgång till rörbock. annars så finns det juh att köpa färdig bockade rör på tex mekonoen dessa med en grövre anslutning som passar över den andra ändan så att säga så allt som behövs är lite firegum och rörklammer.

Bessewisser
556 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Ok tack för alla svar ska kolla med simons om det finns någon möjlighet att få ett volvo system utan dom 2 första ljuddämparna! big_smile

//SkyNard

How low

Sök