3464
Sök

Block för att turbokonvertera b230.

160 Inlägg
11 maj 2015
Trådstartare
#1
Hej! Jag går i tankarna på att bygga en turbomotor till min 744-89.  Efterssom det är svårt att få tag i dessa motorer tänkte jag använda ett vanligt rödblock  från en vanlig gl. Min fråga är då: är det samma princip? Är det bara oljeretur som måste byggas till? Behövs nya kolvar? Mvh! smile


786 Inlägg
11 maj 2015
#2
Samma princip, Oljeretur skall fixas, Svarva av kolvarna. Då kan man ladda lite. tar man ej av kolvarna kan det börja spika å ha sig.

större spridare kan va bra att ha om du tänkte ladda mer än 0,4 när org spridare avtar där.

Det är typ de första som skall fixas, om det är Seriöst så äre att kolla trådar runt här på webben.

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
11 maj 2015
#3
Svårt att få tag i Fk/Ft motorer? Det kryllar ju av dom.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658


Sök