Erfarenheter av Landsail LS388 sommardäck

dribando
8 februari 2015 · 3 Inlägg

Hej, Jag kollar efter sommardäck och såg att Landsail LS388 är det 3e populäraste däcket på prisjakt i den storleken jag ska ha och till ett lågt pris men jag hittar inga recensioner om det så jag är nyfiken på folks erfarenheter ev det.

Jag förstår att det är populärt mycket för att det är billigt och inte för att det är 3e bäst, jag undrar mer om det är bäst av däcken i samma låga prisklass eftersom det är så många som köper just det istället för andra billiga däck (alltså ca 450-500 kr däck, inte 600 eller 750 kr etc) och hur ni tycker dom är att köra med i jämförelse med andra däck ni kört.


Inga antaganden och generaliseringar eller allmänt trashtalk av billiga däck, bara erfarenheter tack! smile

fadret
8 februari 2015 · 1 125 Inlägg

Jag personligen gillar dom inte,är högt vägljud.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
dribando
8 februari 2015 · 3 Inlägg

fadret skrev:
Jag personligen gillar dom inte,är högt vägljud.

Det var ju synd eftersom det ska va en av sakerna dom ska va bra på, bara 68db är ju märkningen. Vad jämför du med för däck i vägljud då och på vad för bil?

Dom har också bra märknng på våtgrepp men jag har läst att den där märkningen inte alltid stämmer med verkligheten så det är bättre med folks erfarenheter eller tester.

Vad tycker du om väghållning, bromssträcka och vattenplaning och slitage när det gäller dom?

Hur långt har du kört dom?

fadret
8 februari 2015 · 1 125 Inlägg

Har kört lite över 1500 mil med dom,har en Volvo v40 från 98:a,det som stör mej mest är det höga ljudet,annars så funkar dom riktigt bra,Körde på Toyo innan,har även Toyo på den andra bilen och det är väldig skillnad på ljudet

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
dribando
8 februari 2015 · 3 Inlägg

fadret skrev:
Har kört lite över 1500 mil med dom,har en Volvo v40 från 98:a,det som stör mej mest är det höga ljudet,annars så funkar dom riktigt bra,Körde på Toyo innan,har även Toyo på den andra bilen och det är väldig skillnad på ljudet

Okej tack för svar, det låter ju bra att du inte har något annat att anmärka på om dom men jag vill också gärna ha rätt tysta däck så det får funderas på.

steifan DR!FTT3KN!K3R
10 februari 2015 · 10 427 Inlägg

dribando skrev:

fadret skrev:
Jag personligen gillar dom inte,är högt vägljud.

Det var ju synd eftersom det ska va en av sakerna dom ska va bra på, bara 68db är ju märkningen. Vad jämför du med för däck i vägljud då och på vad för bil?

Dom har också bra märknng på våtgrepp men jag har läst att den där märkningen inte alltid stämmer med verkligheten så det är bättre med folks erfarenheter eller tester.

Vad tycker du om väghållning, bromssträcka och vattenplaning och slitage när det gäller dom?

Hur långt har du kört dom?

dB-märkningen från EU-klassningen är någon form av mätning på däckljud utanför bilen, så det går inte riktigt att jämföra med vad det blir för ljud inuti bilen. Verkar inte ens som att man gå efter det alls.. tror det var Vi Bilägare eller Teknikens Värld som inte tyckte att det stämde något särskilt med vägljudet inuti bilen.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Djo
10 februari 2015 · 10 157 Inlägg

steifan skrev:

dribando skrev:

fadret skrev:
Jag personligen gillar dom inte,är högt vägljud.

Det var ju synd eftersom det ska va en av sakerna dom ska va bra på, bara 68db är ju märkningen. Vad jämför du med för däck i vägljud då och på vad för bil?

Dom har också bra märknng på våtgrepp men jag har läst att den där märkningen inte alltid stämmer med verkligheten så det är bättre med folks erfarenheter eller tester.

Vad tycker du om väghållning, bromssträcka och vattenplaning och slitage när det gäller dom?

Hur långt har du kört dom?

dB-märkningen från EU-klassningen är någon form av mätning på däckljud utanför bilen, så det går inte riktigt att jämföra med vad det blir för ljud inuti bilen. Verkar inte ens som att man gå efter det alls.. tror det var Vi Bilägare eller Teknikens Värld som inte tyckte att det stämde något särskilt med vägljudet inuti bilen.

Köpte dunlop sommar däck med låg db märkning och det låter knappt något alls i bilen. till skillnad mot budget däcken som satt innan då var det snudd på stenkross oväsen i bilen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Gutenisse
12 maj 2015 · 3 Inlägg

Jag har köpt två däck från Landsail som jag satt på framhjulen och jag upplever dem som både lika tysta och mjuka som mina dubbfria vinterdäck från Michelin och då är vinterdäcken 17" och sommardäcken 18".

Har visserligen bara hunnit köra drygt 150 mil med däcken, men så här långt, så är jag nöjd.

http://www.spix.nu/motor/forsta-intryck … ommardack/ skriver jag mer om mitt däcktest.

ENGELIIN
12 maj 2015 · 14 Inlägg

Har kört ca 200 mil med 205/40-17 och upplever dom som prisvärda lågbudgetdäck.
Som några säger är det något högt vägljud inne i kupén men våtgreppet märker jag inga problem med.
Bra mycket bättre än Nankang NS-2 som satt på när jag köpte bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang