*Tjejbygge/Projekt* Volvo S70 GLT -99, "Spaceline".

Julen 2013 så köpte jag mig en lite för tidig julklapp, "Silver" (aka "Spaceline") som jag kallar henne, en S70 GLT Greyline ifrån -99. Då jag var i behov av en ny brukis och stallbil så blev valet självfallet en volvo, men att det skulle utveckla sig till det projekt som det blev hade jag då inte en tanke på. Här får ni följa mitt rullande projekt. Stallbilen ska bli en sommarglidare.
  • 49 Följare
  • 40 855 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 maj 2015
Emmelieborg
9 april 2015 · 40 Inlägg

Jockk3 skrev:

Emmelieborg skrev:
Nöjd som aldrig förr..
I tisdags så rullade vi in i verkstaden, upp på lyften och skruvade för glatta livet. Fronten skulle på! Efter många om och men så hängde den där men eftersom det tyvärr har skavts av lite färg på fronten så måste det fyllas i, inget märkvärdigt i sig, bara väldigt tråkigt. Tycker att det ger bilen ett "ovårdat" yttre när detaljerna inte är helt hundra.

En tur till tvätthallen blev det igår, kunde ju inte sluta tvätta.. alla dessa rester av tjära och hårdsmuts skulle bort! Gnuggade så fingrarna blev röda, men det var det värt. Solskenet tittade fram en snabbis så kameran åkte fram.

Såhär ser pärlan ut i skrivande stund. big_smile
Vad tycks? Vet att fronten är lite extrem av sig och jag är nöjd, men lite feedback skadar aldrig.

http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178485/178485-c2069919213e4eb8dd75f3d20c4edabc.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178485/178485-a2f688acb355ecf1b64481b743d92187.jpg

den var lite väl extrem smile men kanske ett bar fräsiga sidokjolar också?

Ja, visst är det ett rejält "underbett" wink Letar fortfarande efter ett par sidokjolar som kan stämma in på resten, bakkjolen är inte monterad än. Ser ju lite naket ut med "tunna" sidor.. smile

Real women,
do play in mud puddles.
Volvo S70 GLT Greyline "Spaceline" (1999)
valstadkillen
9 april 2015 · 1 523 Inlägg

förlåt i förhand:P fel lysen.(gillar de mörka) sedan byt sidokjolar samt bakkjolar. ser fult ut annars tyvärr

Peugeot 207 (2006)
Emmelieborg
9 april 2015 · 40 Inlägg

valstadkillen skrev:
förlåt i förhand:P fel lysen.(gillar de mörka) sedan byt sidokjolar samt bakkjolar. ser fult ut annars tyvärr

Klart att du får säga vad du tycker också, alla har vi ju delade meningar. Har ett par "Angel eyes" liggandes (De mörka, som du kallar dom) men tyckte att bilen såg blind ut med dom, kromade klarglas och usa-blinkers fick det istället bli. Har bakkjolen liggandes, men den är inte monterad.. det är ju som sagt ett projekt och allt händer inte på samma gång. Det som jag dock inte har, men som jag letar febrilt efter, är ett par sidokjolar som stämmer överens med resterande stil. Läs igenom min "To do list" i första inlägget så förstår du mer, tack endå! roll

Real women,
do play in mud puddles.
Volvo S70 GLT Greyline "Spaceline" (1999)
valstadkillen
9 april 2015 · 1 523 Inlägg

Emmelieborg skrev:

valstadkillen skrev:
förlåt i förhand:P fel lysen.(gillar de mörka) sedan byt sidokjolar samt bakkjolar. ser fult ut annars tyvärr

Klart att du får säga vad du tycker också, alla har vi ju delade meningar. Har ett par "Angel eyes" liggandes (De mörka, som du kallar dom) men tyckte att bilen såg blind ut med dom, kromade klarglas och usa-blinkers fick det istället bli. Har bakkjolen liggandes, men den är inte monterad.. det är ju som sagt ett projekt och allt händer inte på samma gång. Det som jag dock inte har, men som jag letar febrilt efter, är ett par sidokjolar som stämmer överens med resterande stil. Läs igenom min "To do list" i första inlägget så förstår du mer, tack endå! roll

såg ett svar efter att bakkjol var på g tongue hann ej få det innan jag skrev tongue

Peugeot 207 (2006)
cars4ever
13 april 2015 · 834 Inlägg

Helt "färdig" blir väl en bil aldrig wink

Volvo V70N "GLT" (2001)
BMW 730iA "E32" (1988)
Suzuki Grand Vitara "XL7 V6" (2004)
Emmelieborg
18 april 2015 · 40 Inlägg

cars4ever skrev:
Helt "färdig" blir väl en bil aldrig wink

Hahah, man hittar alltid något att finlira på! wink

Real women,
do play in mud puddles.
Volvo S70 GLT Greyline "Spaceline" (1999)
Oschpister
18 april 2015 · 308 Inlägg

Emmelieborg skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178485/178485-a2f688acb355ecf1b64481b743d92187.jpg

Jag tycker faktiskt att det gör sig bra! Dock säger jag som dom andra.. Sido + bakkjol för helheten, sen kanske dimljus i dom små hålen i fronten? Sen galler också! smile

Finland - Lite Enklare, Lite Roligare.
Mitt projekt: Volvo S60 T6 AWD
Emmelieborg
13 maj 2015 · 40 Inlägg

Gitarrmetarn skrev:

Emmelieborg skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178485/178485-a2f688acb355ecf1b64481b743d92187.jpg

Jag tycker faktiskt att det gör sig bra! Dock säger jag som dom andra.. Sido + bakkjol för helheten, sen kanske dimljus i dom små hålen i fronten? Sen galler också! smile

Tack! Vet inte om det står någonstans här, men bakkjolen ligger här hemma och är inte monterad än då jag väntar på en tid till billyften big_smile Sidokjolar däremot.. det letar jag efter för fullt! Har inte hittat några som jag har vart nöjd med. Galler är för den delen på gång, de små delarna i fronten är klara så det tar sig långsamt cool

Real women,
do play in mud puddles.
Volvo S70 GLT Greyline "Spaceline" (1999)
Sputnikk
13 maj 2015 · 62 Inlägg

Prem lagd! smile Såg riktigt rå ut med den där frontkjolen wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang