3475
Sök

Vw passat 1,8t -03 svårstartad

16 Inlägg
12 maj 2015
Trådstartare
Tjena min passat började häromdagen att bråka med mig när jag skulle starta den på morgonen och åka till jobbet, fick dra på starten 3-5 gånger, tredje gången startade den men dog nästan direkt. När bilen väl har startat så går den helt klockrent.

Har läst att det kan vara bränslepumpen, men borde den inte gå dåligt när man kör då? provade förut att köra fullgas ett tag och den hackade inte eller gick dåligt heller tycker jag.

Tog även ur tändspolarna och såg att det var lite olja vid tändstiften så provade att torka rent och byta ventilkåpspackningen men samma visa igen ( tänkte om det kanske blev någon felkontakt där ? om tändspolen hade kontakt med oljan ), när den väl var igång tänkte jag att den kanske drar tjyvluft så sprayade startgas runt insuget och den varvade inte nått mer utav det heller.

Bilen är felsökt och inga felkoder hittades och inga lampor lyser i bilen.

EDIT : Var ute och mätte batterispänningen nyss och den låg på 12,37 v och när jag startade bilen så står det på ca 14 v

Tacksam för svar
Mvh
Senast redigerat av antoNoNE (12 maj 2015)

16 Inlägg
14 maj 2015
Trådstartare
Var inne och gjorde en felsökning till igår och kylvätsketemperaturen var 116grader efter att jag kört ca 1 km, bytte då tempgivaren och imorse så startade den på första

Sök