10 juni 2015
Trådstartare
var ute och åkte med s10an sen gick den väldigt varmt, såg att plasten i kylaren hade spruckit och sen läckt ut.
försökte leta efter en ny kylare men det visade sig vara ett vanligt problem på deras kylare att spricka, så jag köpte en kylare från en nissan primera som var i samma storlek. när jag bytte kylaren så märkte jag att den gamla kylaren var full med rost och nån sorts "sörja". iaf så monterade jag den nya kylaren och sen fyllde i glykol sen startade jag den och åkte iväg. Det gick bra dom tio första minuterna då mätaren håll sig nästan vid mitten men sen på vägen hem så började den stiga mot max. fyllde på mer glykol och åkte en bit till men sen hörde jag att det började koka. tömde ut all glykol och sen kollade om det var stopp någonstans men glykolen går runt. jag kopplar på alla slangar och så med locket uppe för att kolla om den skulle pumpa ur glykolen när jag startade den, men det gjorde den inte. jag gjorde det för att kolla om det kanske var topplockspackningen. sen gasade jag medans locket var uppe sen börja den hosta upp glykolen. jag vet inte vad som kan vara felet förutom om det kanske är topplockspackningen? vill inte kasta iväg pengar på en packning om det kanske inte är det. hoppas de finns någon som har haft detta problem som kan hjälpa

tack på förhand / mvh André
(jag testade även att plocka bort termostaten men de hjälpte inte alls..)
Senast redigerat av andreedvinsson (10 juni 2015)